Jump to content

Hvilken propell til GH V20 med Suzuki DF140?


GVH

Recommended Posts

yamaha F115? Den bør ha turtall opp mot 6000 på fullt , så da bør du ned en tomme (kanskje 2) i stigning. Det økte turtallet du vil få vil gjøre at du beholder farta på topp men får bedre aks.

 

Til sammenligning så fikk min Yamarin 5940 (tomvekt 770kg) 36 knop på GPS med Yamaha's std alu 13x19 / 6000 omdr. Vet ikke hva V20 veier , den er vel litt lettere?

 

Sjekk også monteringshøyde, kavitasjonsplata ift. bunn når det er trimmet parallellt

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

hva slags propell har du da, hvit alu, yamaha sort stål eller blank stål?

(og på endel av yamahas propeller er det preget inn noe i et av bladene , 19K vil f.eks angi at den er 19")

 

Hvis du har alu eller sort stål så er det gjerne litt å hente på å finne en god stålpropell som passer. Da må du også regne med å måtte eksperimentere litt med monteringshøyden , ser for meg at det kan være litt å hente der på det skroget

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Da har jeg gått ned fra 21" til 19" noe som passet ypperlig. (Ballistic 13 1/8) Turtallet økte fra 5200 til drøyt 5600 og toppfarten gikk opp et par knop. Tror toppfarten går opp enda et knepp når båten ikke er grodd, så 40 tallet bør være innen rekkevidde. Vel så viktig er vesentlig bedre akselerasjon både mtp vannsport og når man er mange i båten. Godt fornøyd!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...