bayliner2858 Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 (edited) I april hadde jeg motorhavari på min 70 timer gamle Penisular. Det viste seg at montøren ikke hadde laget svanehals på eksosslangen. Det sto sjøvann på 7 sylindre. Etter mye fram og tilbake bli vi enig om at forsikringen dekker utgiftene. Ny longblokk ble bestilt i midten av juni. Denne skulle flysendes og være oss i hende i løpet av 14 dager. Nå er vi kommet til 13. august, sommeren er på hell og jeg er fremdeles båtløs. Min tolmodighet er nå strukket til bristepunktet. Kan noen fortelle meg om jeg har krav på kompensasjon for tapt sesong, eller må jeg bare belage meg på å legge den i havn og håpe på en fin 2009 sommer? Edited August 13, 2008 by bayliner2858 (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lagavulin Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Hei. Sjekk forsikringen din om du har krav på kompensasjon for avbrutt båtferie. Gjenside gir, hvis man har pluss forsikring, kompensasjon for avbrutt ferie med inntil 14 dager leiebåt a kr. 1200,- pr. dag. Er litt uskikker på om uhellet må intreffe mens man er på båtferien, men det er jo litt difust hva som menes med båtferie. Quote Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts