Fenix Startet 11.April.2004 Del på Facebook Startet 11.April.2004 Jeg har en pushpit av aller enkleste slag, og kunne godt trenge et ekstra tverrgående rør i "første etasje" til å feste ting på. Jeg finner ingen sånne greier i båtutstyrskatalogene. Finnes det noe å få kjøpt som er fleksibelt nok til at det lar seg tilpasse? Eller må det spesialproduseres? I såfall er det vel kanskje for dyrt til at det er noe mer å tenke på..? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 11.April.2004 Del på Facebook Svart 11.April.2004 Byggplast og Båtutstyr på Rud har 25mm syrefaste rør. Noen hundrelapper ( 2-3 ? ) for 3 meter. Sag til og monter med TIG apparat. Del en er kurrant, del 2 mer "tricky" for de fleste.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Fenix Svart 27.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 (redigert) Seasea (som vel er det gamle Byggplast) har også fester som gjør at dette er en kurant sak. De har rør både i rustfritt stål og i aluminium. Spørsmål om alu-røret: Hvis jeg bøyer på dette - vil det da bli en bue, eller vil det simpelthen brekke? Jeg kunne trenge en bue som gjør feks 30 grader. Redigert 27.Mars.2006 av Fenix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 gå ut på treer brygga, og se på rørene til cockpitteltet på Jokeren. Disse bøyde Geir og megselv til i forfjor høst. Syntes selv det ble brillefint. Ville nok aldri brukt alu- rør til pushpit. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Fenix Svart 27.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Det ser jo riktig bra ut. Ville nok aldri brukt alu- rør til pushpit. Suzuki Det er snakk om en beta på 40 centimeter på tvers, der jeg har tenkt å feste livbøya. Alu-røret er jo veikere enn stål, selvfølgelig, men dette er jo ikke noe jeg skal røske noe særlig i. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 40 cm ? Ønsket rørdiameter ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Fenix Svart 27.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Det de selger på Seasea er 25 mm, som stålrøret. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Nei; på SeaSea selger de 18, 25 og jeg tror de har 13mm også. Det er altså 25mm du trenger. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
JanS/EIR Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 I Maritimkatalogen finner du både stål og alu-rør samt passende festeklemmer.Se side 68. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.