Jump to content

Forskjell på AQAD OG TAMD?


Tonic

Recommended Posts

Det er "bolt on" jobb. Kan muligens være du må skaffe et annen eksosbend ut fra turbo?

 

Trenger ikke det - det er bare å blinde hullet i fremkant - det som kjører buypass på kjølevann ned til drevet. Avhengig av gir er det mulig du må benytte annet svinghjul og demperplate. Ellers må du bytte røret bakover fra sjøvannspumpa til en stuss i stedet - men dette er bagateller.

Link to post

KAD og KAMD er også samme motor men ikke som 40 motor. Da blir det 42,43,44 og 300 om man skal ha KAD. (Kompressor.)

40 motor er diesel turbo og intercooler. Forkammermotor. Gammel men slitesterk tjener.

41 motor er diesel turbo direkte innsprut, turbo og intercooler.

Kad 42 motor er diesel turbo direkte innsprut, turbo, intercooler og kompressor.

Kad 43 samme som 42 stort sett med modifisert oljekjøling mm.

Kad 44 samme som 42 og 43 men elektronisk styrt og 24 ventiler istedet for 12.

Kad 300 samme som 44 men litt flere hester.

Alle disse kan man skalke og valte mellom drev eller girkasse.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...