lassal Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Når jeg skal betale penger for å ligge i en gjestehavn ser jeg helst at det er tilstrekkelig med strøm og vann. At det ligger å le for urolig sjø og hekkbølger ser jeg også på som et must. Å ligge på utsiden på Aker Brygge er et rent helvette ettersom taxibåtene bare kjører på og gir totalt blanke f...! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Gjestehavn er et sted hvor det som regel koster penger å fortøye båten, da venter jeg at det er Noenlunde ordnede forhold og en havnevakt som løser eventuelle problemer Landstrøm så jeg får ladet batterier (varmtvann og vaffeljern skal jeg klare meg uten) Ferskvann i drikkevannskvalitet Toaletter som holdes rene Dusj Butikk i rimelig nærhet Tømmestasjon for septik Det som vil telle i negativ retning er nattåpen kiosk like ved brygga, og at gjestebrygga også brukes som kortidsbrygge for folk som skal på fest, nattklubb, diskotek osv og som skal ut igjen i løpet av natta. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Mine krav til gjestehavn: 1. Døgnbevoktet brygge. 2. Gratis 3. En bar like ved, slik at man beundre båten sin mens man tar seg en kald en. 4. Bensinpumpe ikke langt unna er ett +. 5. Toalett (men det har de sikkert på baren.) Septik/dusj/ferskvann har jeg ikke noe behov for, da jeg alikevel må hjem for å sove. Eller... MÅ er vel å ta i, men er vel ikke sææærlig behagelig og overnatte under kalesja på en 17 fots Bowrider :) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Los Endos Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Ser ut til at noen få av oss får uthavnene for oss selv, og det passer oss bra. Den tendensen synes jeg man har sett de siste årene. Selv midt i fellesferien er det mange kremplasser ledige. "Alle" ligger tett i tett i gjestehavner. Hver sin lyst! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Og hvor mye er man villig til å betale for å ligge i engjestehavn som oppfyller alle de kriterier som nevnes, er det naturlig å regne med at dette skal dekke havnens reelle kostnader til drift (inkl. investering/avskrivninger og et visst overskudd på investert kapital) og hvor mye tror dere dette er? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.