auriga30 Startet 13.August.2008 Del på Facebook Startet 13.August.2008 Hei folkens. Har dobbeltinstallasjon Volvo KAD 43. Nå har den ene motoren havarert, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål jeg skulle likt å fått svar på. Finnes det shortblock av denne motoren i markede? Er det noe å hente økonomisk ved import og i tilfelle fra hvor? Kan jeg kjøre KAD 42 sammens med KAD 43 hva skiller disse motorene. Takknemlig for svar fra alle som mener å ha kjennskap til ett eller flere av mine spørsmål. Ha en flott høst. mvh Auriga Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Finnes det shortblock av denne motoren i markede? Ja men det koster Er det noe å hente økonomisk ved import og i tilfelle fra hvor? Tviler på det Kan jeg kjøre KAD 42 sammens med KAD 43 hva skiller disse motorene : KAD 42 og 43 identisk ytelse med 230 hk på veiva og 218 hk på propellen Sjekk denne tråden her ang havari på 42 Er det ikke mulig og utbedre skaden på den du har nå ? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 ta en tur til sverige. med en hi ace eller no. hent en selv . vil du ikke smuggle , så finn på en nogenlunde historie for en stasjonærmotor. er det virkelig hk avgift på en ren blokk? isåfall blir det for dumt synes jeg da hk avgiften er betalt på den som må repareres. altså staten har fått sitt, etter mitt syn. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
lippert Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 Så hvis historien er god, så er det ikke smugling Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Nøtterøy Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 Fullstendig enig med Hifo!! Skulle bare mangle, betale Hk avgift for en blokk!!!! Smugl i vei, sjansen for å bli tatt er så mikroskopisk at det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Nå får jeg sikkert moralens voktere stupene over meg, men det for så være Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 Ens egen samvittighet får vel avgjøre om frakten fra nabolandet skjer i full offentlighet eller ila. nattens mulm og mørke. Hva tilsier forresten at men skulle finne en egnet blokk i Sverige? Markedet og utbudet er større i N eller i S Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
hifo Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 kjøpe ny da vettu. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Skipper Worse Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 (redigert) Hva er årsaken til havariet? Er det underspylingsdysene for stempelkjølingen nok en gang? Mht. å smugle inn en motor: Glem det. Det skal veldig lite til før det blir VELDIG dyrt. Og hifo, du bør kanskje la være å bruke dette forumet til å oppfordre til straffbare handlinger? Et bedre alternativ i så fall er å midlertidig eksportere motoren til Sverige, få den gjenoppbygget, deretter gjeninnføre den til Norge og betale kun mva. av hva det kostet å reparere den/bytte komponenter. Det er til og med fullt lovlig. OBS: Med denne metoden kan du selvsagt ikke bytte motorblokk. Men det meste annet går. Redigert 14.August.2008 av Skipper Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hifo Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 ok. litt enig. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
power Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 Er det underspylingsdysene for stempelkjølingen nok en gang? Jeg trodde det var slik at det "teoretisk sett" ikke skal være noe problemere på Kad 43 med dette siden oljen til underspylingen går via ojlefilteret . Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 Så hvis historien er god, så er det ikke smugling lovlig smugling :-) det er faktisk ikke ulovlig å bygge en stasjonærmotor til en kompressor feks. og derretter ombestemme seg og bruke den i båten. men da kan den ikke selges i løpet av de første 5 årene . HAR JEG HØRT . de som mener de vet bedre , vennligst ikke kværk meg. det er som sagt noe jeg har hørt og vet om noen som har gjort slik ,etter regelverket. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Skipper Worse Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 Det er fullt tillatt å importere en lastebil-eller traktormotor og marinisere den selv. Men det går ikke med Volvo-motorer som også brukes til marinemotorer. Da blir det nok litt spørsmål; selv om det i prinsipp skulle være lovlig å ta inn en TD60 og "bygge om" til TAMD 63 P (akkurat den varianten ville bli i overkant dyr) så spørs det om man ønsker oppmerksomheten fra overøvrigheten. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Teerex Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 er det virkelig hk avgift på en ren blokk? isåfall blir det for dumt synes jeg da hk avgiften er betalt på den som må repareres. altså staten har fått sitt, etter mitt syn. Mye vil ha mer, og staten vil ha fler (avgifter). Lurer på om Frp har i partiprogrammet noe om fjerning av HK-avgiften ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
edo Svart 16.August.2008 Del på Facebook Svart 16.August.2008 Ble litt bekymret over dette, har selv dobbel installasjon av KAD43. Hva er dette problemet med "underspyling"? Er det noe jeg kan gjøre for å forebygger dette? Trodde KAD43 var noe av det mest driftsikkre VP hadde laget? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Xlnt Svart 16.August.2008 Del på Facebook Svart 16.August.2008 Hadde vært innmari fint om trådstarter kan informere oss om hva som har skjedd. Tror det er veldig mange nysgjerrige på akkurat dette. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Blue_Dragon Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Er vel best og få tak i en brukt KAD43? Er det hull i blokken? Hvis ikke kan den vel overhales? Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 Merkelig, har trådstarter bare forlatt tråden sin? Noen steder å følge med om det dukker opp noen KAD motorer er her: http://www.inbytesbanken.com/ http://www.dieselenginetrader.com http://boatdiesel.com -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.