Jump to content

Havarert KAD 43


auriga30

Recommended Posts

Hei folkens.

 

Har dobbeltinstallasjon Volvo KAD 43. Nå har den ene motoren havarert, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål jeg skulle likt å fått svar på.

 

Finnes det shortblock av denne motoren i markede?

Er det noe å hente økonomisk ved import og i tilfelle fra hvor?

Kan jeg kjøre KAD 42 sammens med KAD 43 hva skiller disse motorene.

 

Takknemlig for svar fra alle som mener å ha kjennskap til ett eller flere av mine spørsmål.

 

Ha en flott høst.

 

mvh

 

Auriga

:fishing:

Link to post

Finnes det shortblock av denne motoren i markede? Ja men det koster

Er det noe å hente økonomisk ved import og i tilfelle fra hvor? Tviler på det

Kan jeg kjøre KAD 42 sammens med KAD 43 hva skiller disse motorene : KAD 42 og 43 identisk ytelse med 230 hk på veiva og 218 hk på propellen

 

Sjekk denne tråden her ang havari på 42

 

Er det ikke mulig og utbedre skaden på den du har nå ?

Link to post

ta en tur til sverige. med en hi ace eller no. hent en selv . vil du ikke smuggle , så finn på en nogenlunde historie for en stasjonærmotor.

er det virkelig hk avgift på en ren blokk? isåfall blir det for dumt synes jeg da hk avgiften er betalt på den som må repareres. altså staten har fått sitt, etter mitt syn.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post

Ens egen samvittighet får vel avgjøre om frakten fra nabolandet skjer i full offentlighet eller ila. nattens mulm og mørke. Hva tilsier forresten at men skulle finne en egnet blokk i Sverige? Markedet og utbudet er større i N eller i S

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Hva er årsaken til havariet? Er det underspylingsdysene for stempelkjølingen nok en gang?

 

Mht. å smugle inn en motor: Glem det. Det skal veldig lite til før det blir VELDIG dyrt. Og hifo, du bør kanskje la være å bruke dette forumet til å oppfordre til straffbare handlinger?

 

Et bedre alternativ i så fall er å midlertidig eksportere motoren til Sverige, få den gjenoppbygget, deretter gjeninnføre den til Norge og betale kun mva. av hva det kostet å reparere den/bytte komponenter. Det er til og med fullt lovlig.

 

OBS: Med denne metoden kan du selvsagt ikke bytte motorblokk. Men det meste annet går.

Redigert av Skipper Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Så hvis historien er god, så er det ikke smugling :confused:

lovlig smugling :-) det er faktisk ikke ulovlig å bygge en stasjonærmotor til en kompressor feks. og derretter ombestemme seg og bruke den i båten. men da kan den ikke selges i løpet av de første 5 årene .

HAR JEG HØRT . de som mener de vet bedre , vennligst ikke kværk meg. det er som sagt noe jeg har hørt og vet om noen som har gjort slik ,etter regelverket.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post

Det er fullt tillatt å importere en lastebil-eller traktormotor og marinisere den selv. Men det går ikke med Volvo-motorer som også brukes til marinemotorer. Da blir det nok litt spørsmål; selv om det i prinsipp skulle være lovlig å ta inn en TD60 og "bygge om" til TAMD 63 P (akkurat den varianten ville bli i overkant dyr) så spørs det om man ønsker oppmerksomheten fra overøvrigheten.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
er det virkelig hk avgift på en ren blokk? isåfall blir det for dumt synes jeg da hk avgiften er betalt på den som må repareres. altså staten har fått sitt, etter mitt syn.

 

Mye vil ha mer, og staten vil ha fler (avgifter). Lurer på om Frp har i partiprogrammet noe om fjerning av HK-avgiften ? :wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...