Jump to content

Hvor er Oslofjordens billigste vinteropplag med service ?

oslofjord

Recommended Posts

Vurderer full pakke hvor jeg fortøyer båten med påhenger ved kai nå i høst å henter den vinteroverhalt og stoffet på brygga til våren.

Det må være billig...(ellers tar jeg meg ikke råd)....og fleksibel inlevering og henting i Oslo. Akershus, Buskerud eller Østfold.

Har noen tips ??

Om det bare er pris som teller - og du ikke er opptatt av kvalitet eller at jobben er gjort - ville jeg sjekket med Dockside Marine i Tønsberg.

Det er vel noen her som også har erfaring med Jeløy Båtsenter i Moss - tror at ter-av har hatt båten sin der.

Jeg har gode erfaringer med Framnæs Maritime i Sandefjord - men de er ikke billigst.

Vet også at det finns noe greier på Saltnes i Råde

Edited by Bitteliten (see edit history)
Om det bare er pris som teller - og du ikke er opptatt av kvalitet eller at jobben er gjort - ville jeg sjekket med Dockside Marine i Tønsberg.

Det er vel noen her som også har erfaring med Jeløy Båtsenter i Moss - tror at ter-av har hatt båten sin der.

Jeg har gode erfaringer med Framnæs Maritime i Sandefjord - men de er ikke billigst.

Vet også at det finns noe greier på Saltnes i Råde

Takk for tips som jeg skal sjekke det nærmere.

Eneste krav jeg har er at jeg skal kunne få ut båten uten forsinkelser rett etter påske.

Jeg sa ikke at Jeløy Båtsenter var bra eller billig - jeg sa at noen har erfaring med de og at det kan være et alternativ. Jeg har ikke hatt båten min der - og ikke vil jeg det heller etter å ha vært i butikken noen ganger :wink:

Det er sammenheng mellom det man betaler og det man får har jeg erfart. Noen ganger er det dyrt og dårlig også - desverre er det kanskje ofte slik.

Edited by Bitteliten (see edit history)

Hvor langt er langt, hvor billig er billig? Man kommer jo ikke unna spørsmålet om hvor mye det koster?

Hvis jeg skjønner trådstarter riktig så snakker vi om en trailbarbåt med utenbordsmotor og full pakke/nøkkelferdig fra vann til vann og vinterkonservering, service, vinterlagring båt/motor, vask/polering og stoffing og klargjøring til våren?

Jeg tar sats og tipper at det på Østlandet vil komme deg på hva, 20.000? Har selv en 17foter m/90hk og båthenger og bruker et som utgangspunt. Lar verkstedet gjøre vinterkonservering/service (av hensyn til garanti) og det kommer på ca 4500. Da har jeg igjen 15.000 som skal dekke en liter bunnstoff, en malerulle, litt maskeringstape, litt crc, litt Autosol og voks, såpe og varmt vann, en svamp, litt strøm, en ny pute til eksentersliperen osv osv Og det vil vel totalt beløpe seg til hva? Maks 1.000? Båten plasseres i hagen på henger og denne jekker jeg opp og setter på bukker/lecablokker, en lang aluminiumsstang, litt treverk og en billig presenning kostet meg totalt rundt en tusenlapp i fjor.

Hvor lang tid bruker så en doven fyr med hendene fulle av tommeltotter på dette?Tja, doven er jeg og mange pauser trenger jeg så skal vi si totalt 25 timer og da rekker jeg vel å se litt på været og klø meg i rompa også.

15.000 kroner fordelt på 25 timers arbeid gir en netto timebetaling på 600. Hvis jeg skal jobbe og tjene dette (og betale skatt) så trenger jeg en timebetaling på ca 1100 kroner basert 45% skatt og en sånn timelønn har jeg ikke, dessverre!

Beklager avsporingen salt, men ditt spørsmål satte i gang hjernevinningene på morgenen og overbeviste meg om at (og hvorfor) jeg også i år gjør det meste av jobben selv! :wink:

Om jeg gjør dette bedre, dårligere eller like bra(dårlig) som en proffesjonell aktør som har et par hundre båter som han skal gjøre denne jobben med? Jeg er i allefall ikke i tvil om at jeg bruker lenger tid og håper at noe av dette skyldes at jeg er mere nøye.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

:yesnod:

HÆ , tjener ikke du 1100 kr timen????hvilken søppeljobb har du da? :wink:

Jeg er en av de offentlig ansatte snyltere, parasitter, dovenslasker, ubrukelig, overflødige, fordyrende, bråkrater, avskum og alt det der, og der får man lønn som står i forhold til hva man utretter og fortjener m.a.o. nesten ingenting! :lol:

Det er ikke selvironi hifo, men dyrekjøpt kunskap som jeg har tilegnet meg som medlem av dette ellers utmerkede forum som renner over at eksperter på hvor udugelige alle offentlige ansatte er! Eller var jeg ironisk nå? Er ikke lett dette her! :rolleyes:

Det er ikke selvironi hifo, men dyrekjøpt kunskap som jeg har tilegnet meg som medlem av dette ellers utmerkede forum som renner over at eksperter på hvor udugelige alle offentlige ansatte er! Eller var jeg ironisk nå? Er ikke lett dette her! :rolleyes:

ikke godt for oss å vite :tongue:

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Mouche, nei det var ikke ironi: Kun konstatering av fakta :lol:

Dette er noe vi som ikke jobber i det offentlige har vist lenge. Men at dere der inne i de byråkratiske irrganger har innsett det overasker meg.

Trodde ikke dere så lenger enn til nærmeste paragraf. :wink::wink::wink:

Fikk hive på noen vink, så moderator tror det var en fleip.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

hei takk for inspill.

Jeg har en kurant opplagsløsning på land med presenning og egeninsats i båtpussen.

Dog er det upraktisk at det ikke er serviceverksted der båten skal stå og jeg har hitill ikke våget meg på vinterkonservering på egenhånd av min 4-takter.

Har tidligere prøvd opplag/service på Son Marina (som jeg var fornøyd med) før leiligheter og hotell overtok brygga deres.

Hvis det kan være noen trøst salt så har jeg tatt vinterkonservering på en 15hk fire-takter siste fem år og motoren både starter og går enda til tross for klønete behandling av akk så alt for mange tommeltotter. Motoren har både fått nytt oljefilter og olje, litt guffe/foggingspray i sylindere, ny girolje, sprayet innvending med crc, propell av og aksel satt inn med fett og motor kjørt i ferskvann til den ble varm før den i vasket og tørket stand blir satt bort i en bod for vinteren. Er det noe mere enn dette man må gjøre?

Jeg har et håp om at en låst bod i heimen vil være et tryggere sted enn å oppbevare denne motoren enn på min "allemannshytte" ja! Sikkert provoserende for en del her, men jeg tillater meg også å låse hytta der ute i havgaaaapet når jeg ikker der. Men fortvil ikke, nøkkel til hoveddøren er nr. 165 og en reservenøkkel ligger under dørmatta!

Jeg har et håp om at en låst bod i heimen vil være et tryggere sted enn å oppbevare denne motoren enn på min "allemannshytte" ja! Sikkert provoserende for en del her, men jeg tillater meg også å låse hytta der ute i havgaaaapet når jeg ikker der. Men fortvil ikke, nøkkel til hoveddøren er nr. 165 og en reservenøkkel ligger under dørmatta!

Du har ikke engang fått med deg hvem som stjeler båtmotorene. Det er ikke badende barn , voksne som går tur med bikkja eller båtfolk som gjør et kort stopp i nærheten av hytta.. De er harmløse mennesker som skal nyte naturen og sommeren , på lik linje med deg Mouche . Her avslører du hvordan du ser å denne gruppen. Kjeltringer og pakk ???