GeirOve Startet 15.August.2008 Link til dette innlegget Startet 15.August.2008 hei. Trenger litt hjelp her, har ingen erfaring med jet. Kjøpte meg en båt med Castoldi jet 05. Problemet er at det er vann i oljen i girhuset. Kan vannet komme inn andre plasser enn på propellakslingen? Og er det noe for for clutch på disse når man setter den i gir? Trenger litt info her hvordan de fungerer, eventuelt tegninger/servicemanual. mvh Geir Ove Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Hei. Har skrudd litt på en slik for endel år siden. Var også plaget med vann i oljen. Mener å huske det var 2 simmerringer som står mot hverandre på aksling som var problemet (en mot oljen og en mot sjøvann). De som stod der var ikke av rustfri kvalitet på fjær og det fungerer sikkert greit mot oljesiden, men dårlig på sjøvannsiden. Jeg kjøpte inn nye lager og simmerringer og alt fungerte greit. Pass på at ikke det er slark ved montering. Mener på at jeg skiftet aksling også da denne hadde spor etter simmeringer. Det er en meget enkel konstruksjon. Skal se om jeg har noe info liggendes om instruksjonbok og personer rundt om kring som har brukte deler til salgs. Det var en i Oslo område som hadde mye deler liggendes. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Solbergmotors i Sandefjord er impotør av Castoldi, der får du sikkert ta i splittegning, er treg til å svare på mail(og dyr), så ring Sitér dette innlegget Link to post
GeirOve Svart 15.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 ok. takker for svar. Skal opne den og se. Klarer man å overhale girkassen mens jet`en står i båten, eller må den ut? En ting til, det står en gammel dieselmotor på 70hk i båten. Har planer om å bytte denne. Spørsmålet er hvike motor som er best å bruke, en liten motor med høyt turtall og lite moment, eller en stor med lavt turtall om mye moment. Noen formening om dette? Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Ja du slipper å demontere jet, men du må landsette båten. Mener på du kan fint dreve om jetten vist det trengst, uten å landsette. Det finst utallige kompinasjoner for å dreve (rette tannhjul) denne jetten, men du bør sikkert rådføre deg litt så du er sikker på å ha rette tannhjulene. Husker endel eksprementering på dette området før jeg fikk dette optimalt. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Tenkte jeg bare skulle nevne at jeg har en gml. castoldi jet liggende. Om den er den samme vet jeg ikke, men om det er interesse kan bilder taes og jetten sjekkes. Den kan selges rimelig. Meget rimelig. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.