Jump to content

Pumpe for høytrykksdørk

umulium

Recommended Posts

Vi har en Suzumar 265 med høytrykksdørk. Denne ble levert med en enkel fotpumpe som bare klarer ca 0.25 bar som jo er alt for lite til kjølen (0.35 bar) og dørken (0.60 bar). Når jolla er i plan føles det som å stå i en vannseng :nonod:

Har noen råd for hva slags pumpe vi bør bruke, helst uten at det koster skjorta? Suzumar har Halkey-Roberts ventiler - ser ikke ut som dette følger med f eks Bravo-pumpene.

umulium

Jeg bruker en 12V pumpe fra biltema på min Bombard Tropic 275. Pumpen jeg har er det "snabbpumpin gog snabbtømming" som gir mer enn nok trykk og har overganger så de passer forskjellige ventiler.

Jeg bruker en 12V pumpe fra biltema på min Bombard Tropic 275. Pumpen jeg har er det "snabbpumpin gog snabbtømming" som gir mer enn nok trykk og har overganger så de passer forskjellige ventiler.

Har du høytrykksdørk i Bombarden eller pumper du bare opp pontongene med denne pumpa?

umulium

Bruker den både til pontonger og kjøl. Vet ikke helt hva du mener med høytrøkksdørk, men jeg pumper opp kjølen til den er veldig hard og stiver av hele båten. Det er ikke noen måler på "snabbpumping" på denne kompressoren. men den skal hvist være sterk nok til å sprenge pongtonger