Jump to content

Båttunnel ved Stad

Pelle Parafin

Recommended Posts

Her på Norges Kapp Horn burde absolutt 1,8 mrd. være en god investering. Selv om båtene blir tryggere og tryggere er det uansett et stort behov for en sikker skipslei forbi det mest gværharde punktet lands Norges kyst. Og når prisen er så lav som den er, burde det ikke være et spørsmål.

Helt enig med deg,dette er noe vi har råd til.Det er her på vestlandet mesteparten av pengene kommer inn i landet,så det skader ikke å få litt tilbake,når du ser hva enkelte andre landsdeler får. :flag:

• 6 år senere...
  • 3 måneder senere...

Hørt om Saltstrømmen. Hva vil skje ved flo og fjære når vannet/sjøen finner seg ny retning og store mengder forflytter seg. Vet ikke om dette er vurdert, men forutsetter at dette er gjort. Kan vel bli en attraksjon av dette. Og spermhvalen finner seg ny lekeplass sammen med springerne.

Jeg har lurt på det samme. Noen som har sett en utredning om dette?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Jeg har lurt på det samme. Noen som har sett en utredning om dette?

Saltstraumen er 'terskelen' til Skjerstadfjorden som er mye dypere (derav begrepet terskelfjord) det er det som gjør at det blir sterk strøm i Saltstraumen når det går mot flo og fjære.

I skibstunnellen vil ikke det skje, da det ikke er noe dypere og 'avstengt reservoar' på andre siden, med andre ord, begge sider av tunnellen vil hele tiden ha tilnærmet lik vannstand.

• 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...