Jump to content

Dynamo eller strøm i en Mercury 10 hk Viking

mwftw

Recommended Posts

Hallo!

Jeg lurer på om jeg får innstalert ett batteri i en båt som har en Mercury 10 hk Viking 2007 modell

Selvfølgelig får jeg innstalert det, men jeg lurte på om det er en dynamo eller noe som kan lade batteriet i denne type motoren? Og hvis det er det, er den sterk nok til og drive et batteri med ca 50-60 ah?

Takker veldig veldig mye får svar!.. :)

Si ifra hvis dere trenger bilde eller noe av motoren..

EDIT: Noen som vet hva slags dynamo jeg skal kjøpe hvis den skal passe til motoren og batteri på 50-60 ah?

Redigert av mwftw (see edit history)

Har ikke papirer nyere en 2004... men på den modellen ser det ut til av 10 hk Viking HAR en ladespole montert, kan være at du må montere en likeretter for kunne hente ut litt ladespenning.

Men du kan ikke forvente mange amper med lading ... vil gjette på maks 3 > 5 A ( med godt turtall på motoren ).

Noen ekstern kraftig dynamo tror ikke jeg du kan finne, skal du ha noe slikt må det nok lages selv....

Arne Kjetil

Har ikke papirer nyere en 2004... men på den modellen ser det ut til av 10 hk Viking HAR en ladespole montert, kan være at du må montere en likeretter for kunne hente ut litt ladespenning.

Men du kan ikke forvente mange amper med lading ... vil gjette på maks 3 > 5 A ( med godt turtall på motoren ).

Noen ekstern kraftig dynamo tror ikke jeg du kan finne, skal du ha noe slikt må det nok lages selv....

Arne Kjetil

Takk for svar, tror du at denne ladespolen kan få nok strøm til og drive et stereo anlegg? ( mens motoren er på? )

Og hvis det, hvor høyt må turtallet være da?

EDIT: skrivefeil

Redigert av mwftw (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...