Førstereis Sjømann Startet 16.August.2008 Del på Facebook Startet 16.August.2008 (redigert) Hei. Jeg kjøpte på vårparten en Sjømann 22 med Farymann motor 24hk. På en langtur, begynte oljen å pumpes ut av motoren. Dette skjedde i løpet av av veldig kort tid. Det viser seg at oljen kommer fra rundt oljekjøler et eller annet sted. I samråd med Reinhardt AS i Kristiansand (forhandler av deler til Farymann) ble vi enige om at pakningen mellom blokka og oljekjøler kanskje måtte skiftes. Dette har vi nå gjort, men det spruter like mye fortsatt. Er det noen som kan ha noen ide om hva dette kan være? Jeg har også merket med at når motoren er i gang, og jeg trekker opp oljepinnen, kjenner jeg et lufttrykk fra motoren. Er det noen som kan hjelpe meg med noen råd og tips på veien? Hilsen en fortvilet båteier. Redigert 16.August.2008 av Førstereis Sjømann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
peer Svart 16.August.2008 Del på Facebook Svart 16.August.2008 (redigert) Hei Velkommen til Båtplasse, har samme båt som deg, hadde samme motor. Har ikke så mye peiling, men om jeg ikke husker feil sitter oljetrykksgiveren litt over oljefilter/kjøler. På min gamle motor satt giveren bak dynamoen, innimellom et ormebol av slanger. Kan det ha skjedd noe med denne? Ang. pusting fra oljepåfylling/oljepinne bør ikke dette ha så mye å si. Slik var det på min motor også, ikke helt uvanlig på eldre motorer. Redigert 16.August.2008 av peer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.