TMS Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 er på vei mot Halden nå. Oppdaget at 20 cm av en søm i forseilet har gått opp. Tok ned seilet, går for motor nå. Trenger tips til beste løsning. Lime, tape, sy, mulig å kjøpe seiltråd etc i Halden? Quote TMS Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Ville gjort en quickfix med spinnakertape, og så fått seilet til seilmaker. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
NOR_Gandsfjord Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 (edited) Enig. Kjør på med spinnakertape. Den holder forbløffende godt, i forhold til hva man skulle forvente etter 'limkvaliteten' (lett å rive av igjen). Har seilt en hel sommerferie med spinnakertape langs en 2m rift rett bak forstaget - holdt det. Hvis du har en hvit tape så kan du risikere å glemme hele skaden Rød, blå eller gul tape framhever det hele litt bedre.. Edited August 16, 2008 by surprise (see edit history) Quote S/Y Surprise Link to post Share on other sites More sharing options...
TMS Posted August 16, 2008 Author Share Posted August 16, 2008 Takk for tips. Spurte etter spinnakertape i båtbutikken her i Halden. Ekspeditøren viste meg hyllen med el-tape og lurte på om jeg kunne bruke det. Fant noe seiltråd i båten, limte med tekstillim og sydde sammen. Ble ikke veldig pent, men jeg håper det holder. Forsterker med spinnakertape til neste helg. Quote TMS Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Hvis det ligger en båt i havna der som ser ut som regattabåt, så har han garantert ombord. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts