Jump to content

Alicraft Norfun 16 fot, hvordan er dobbeltbunnen bygget opp?

Gullpus

Recommended Posts

Hei

Har en Alicraft Norfun 16 fot med vann på venstre siden i dobbeltbunn. Vi skal gjøre ett forsøk på å få tømt den men er usikre på hvor vi bør lage hull?! Er det noen som har peiling på hvordan skråget er bygd opp?

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Info om Alicraft Norfun 16 fot .

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Fint at du postet på nytt Gullpus. Når jeg likevel redigerte tittelen er det fordi:

- Ut fra tittelen, 'Info om Alicraft Norfun 16 fot', er det umulig å vite at det er oppbyggingen av dobbeltbunnen du er ute etter.

- Utbedring av "vann i skrog" er et generelt problem mange har vært borte i og de vil kanskje kunne bidra, men de hadde ikke lest tråden ut fra den opprinnelige tittelen.

(Hender at jeg begrunner moderasjonen slik som i dette tilfellet. Som info til alle medlemmer.)

Når det gjelder selve saken: Får du ikke noen konkrete tips ville jeg boret et 10mm hull på det stedet du antar er mest gunstig. Og så pumpet ut så mye vann som mulig. Får du ikke ut alt må du bore nytt hull. Disse hullene er lette å tette etterpå med noen lag glassfiber.

Takk for hjelp med innlegg og raskt svar. Vi har da borret ett hull på ca. 10 mm og fått ut rundt 20 ltr vann! Så nå er det bare å få tettet best mulig! :wink: