Jump to content

Tips om Hardagnersnekke 22 m/10 hk VP

batterivann

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en Hardangersnekke på 22 fot. Noen som har noe godt eller vondt å si om denne båten? Begge deler hjertelig velkommen. Når jeg ser på annonser av disse båtene så har de motor fra 10-70 HK. Alle båtene går fra 8-10 knop uansett. Er det da noe poeng å kjøpe en med stor motor?

Er også på jakt etter fakta. Produsent, produksjonsår, vekt, bredde osv.

Hvis noen har en tilsalgs på vestlandet er jeg også interesert i det. Evt deler. :cheers: :cheers:

På forhånd takk.

Snorre Kleppe

4150 Rennesøy

99090736

Poeng med stor motor? Vel, jeg synes det er greit med litt ekstra krefter i bakhånd ved manøvrering og dårlig vær. dessuten så slipper du å tyne motoren på nesten maks for å nå marsfart. VP diesel har jeg ingen erfaringer med, jeg hadde nok gått for båt med Sabb. :flag:

-Min båt er så liten og havet så stort.

Javisst! Har hørt at den går hele 12 knop med 70 hester! Med 10hk derimot er du nok heldig om du klarer 7 knop i medvind...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

7 knop i medvind er ikke noe å skryte av, men er redd du har rett. På andre siden er 7 knop nok til å dorge i etnefjorden med.

Det jeg liker minst med denne motoren er at den er saltvannskjølt. Noen som har komentar til det?

Snorre Kleppe

4150 Rennesøy

99090736

Helt enig, saltvannskjølt er ikke noe særlig! Ellers så kjenner jeg en som har en slik med en ferskvannskjølt Mercedes OM636, 40 hk, til salgs. Ligger i Røksund, og selges for 39.000,-! Her er det mulig å få mye båt for pengene!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi