batterivann Startet 17.August.2008 Link til dette innlegget Startet 17.August.2008 Vurderer å kjøpe en Hardangersnekke på 22 fot. Noen som har noe godt eller vondt å si om denne båten? Begge deler hjertelig velkommen. Når jeg ser på annonser av disse båtene så har de motor fra 10-70 HK. Alle båtene går fra 8-10 knop uansett. Er det da noe poeng å kjøpe en med stor motor? Er også på jakt etter fakta. Produsent, produksjonsår, vekt, bredde osv. Hvis noen har en tilsalgs på vestlandet er jeg også interesert i det. Evt deler. :cheers: På forhånd takk. Sitér dette innlegget Snorre Kleppe 4150 Rennesøy 99090736 Link to post
Tjukkholm Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 Poeng med stor motor? Vel, jeg synes det er greit med litt ekstra krefter i bakhånd ved manøvrering og dårlig vær. dessuten så slipper du å tyne motoren på nesten maks for å nå marsfart. VP diesel har jeg ingen erfaringer med, jeg hadde nok gått for båt med Sabb. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Akult Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 Dette er vel snekken som også er benevnt som "Bjoasnekke" da den ble bygget i Bjoa. Den går en hel del mer enn 10 knop med 70 hester. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 Javisst! Har hørt at den går hele 12 knop med 70 hester! Med 10hk derimot er du nok heldig om du klarer 7 knop i medvind... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
batterivann Svart 17.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 7 knop i medvind er ikke noe å skryte av, men er redd du har rett. På andre siden er 7 knop nok til å dorge i etnefjorden med. Det jeg liker minst med denne motoren er at den er saltvannskjølt. Noen som har komentar til det? Sitér dette innlegget Snorre Kleppe 4150 Rennesøy 99090736 Link to post
index Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 Helt enig, saltvannskjølt er ikke noe særlig! Ellers så kjenner jeg en som har en slik med en ferskvannskjølt Mercedes OM636, 40 hk, til salgs. Ligger i Røksund, og selges for 39.000,-! Her er det mulig å få mye båt for pengene! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.