NovaMalin Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Hittil i år har familien - mor, far, en treåring og en ettåring hatt ca. 30 overnattinger i vår Nidelv 24, men vi skulle gjerne hatt flere. Vi satser på noen fine turer utover høsten også. Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
VannTro Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Ca 30 overnattinger hittil, men det er i hvert fall 2 måneder igjen av sesongen så her blir det nok en 10-15 overnattinger til... Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Gunga Din Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 alldeles för få .............men litt over 50 er det.. S/Y Gunga Din Link to post
Mariell Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Har såvidt bikka over30. Noe som er alt for lite. Men jobb (på jobb hele juni og hele august)og fotball turneringer for den ene guttungen er årsaken til det. Håper på noen fine dager i September så jeg får rundet 40 overnattinger i alle fall. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Enzo Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Tipper vi snakker rundt 50 hittil men vi har jo nesten halve året igjen. Link to post
Erik Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Hittil i år har familien - mor, far, en treåring og en ettåring hatt ca. 30 overnattinger i vår Nidelv 24, men vi skulle gjerne hatt flere. Vi satser på noen fine turer utover høsten også. 3 uker ferie, men alt for få helger utenom-. Mao ikke mer en 30 overnattinger enda. Nidelv24 her også, glimrende båt Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Øya Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Gode 40 H.i.å men satser på neon helger til. Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Lars H. Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Har hatt 50 netter i båten frem til i dag. Men ennå har vi 2 1/2 uke igjen av ferien her vi nå ligger på Dyrön i Sverige. Og så har vi jo hele september og forhåpentligvis mange fine helger i oktober å se frem til. Båten skal brukes, og det gjør vi! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marida Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Vi har hatt 45 overnattinger fra Pinsen i nyinnkjøpt brukt Princess 35. Regner med å bruke den til ut i Oktober. Uke 40 er det vel høstferie også. Link to post
REM Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Med oppstart tidlig i mars rundet vi 85 døgn forrige helg. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bonus Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Hentet ny båt 4. April. Har til nå iår logget 120 motortimer og 50 overnattinger. Men, det er jo mye igjen av sommeren, og enda mere igjen av båtsesongen. Bra økning fra 25 overnattinger totalt ifjor ... Link to post
Trond Aasvoll Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Dette blir litt vanskelig å svare på for en som seiler mere med andre sine båter, en sin egen. Da en har lett for å miste oversikten. Var det i fjor eller var det i år vi seilte med din båt, Sun Flyer. Sun Flyer, du må jo toppe denne statistiken? Men det har blitt noen døgn på havet i år også, så mye at kona mener nå at det er på tide å være litt "hjemme på land". Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Uffe Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Kun fire, men: Sæsonen er vel ikke slut endnu ? ? ? Link to post
SuperGnisten Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 har hatt mer enn tellingen, og sesongen for båtboerene slutter aldri.. =) sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Tine IV Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Etter loggboka som jeg mener jeg altid skriver i etter endt tur , så står den på 79 overnattinger så langt.Men reiser jo ut imårra å blir til søndagen og da passerer vi over 80 , men lenge igjen av året . Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Tror det kan bli rundt 80 + i år også. Vi startet 1. nyttårsdag og runder av nyttårsaften. Med kun 10 dagers ferie blir det langhelgene fra torsdag til søndag som drar flest døgn. Jeg er glad jeg valgte båt og ikke hytte eller bobil. mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Seilaren Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Har nok å tenke på, om jeg ikke skal begynne og telle antall netter jeg sover i båten også. Men det er maaaaange..... God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Framtia Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 natt til søndag var nr 53. Skal i boblehavn i vinter og satser på en laang høst . Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
glek Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Har hatt 91 overnattinger hittil i år, men kommer hjem om vel en uke og da blir det så gogt som 4 nye uker dersom været ikke tar helt galt avsted. Her ute i nordsjøen på hvor jeg er har vi nå hatt et fantastisk vær i over ei uke. Lengter da veldig hjem til familie og båtlivet. Mvh. glek Link to post
sjøleik Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 omtrent 200, men jeg bor jo i båten :-) og så var jeg bortreist en del... Sjøleik 70 år - blogg <script type="text/javascript" src="http://download.skype.com/share/skypebuttons/js/skypeCheck.js"></script>http://mystatus.skype.com/smallclassic/Sjøleik Link to post
nimbuster Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Vi logget inn overnatting nr 62 sist helg, fra påske. Regner med 10-12 til innen båten tas opp ved utgangen av oktober. Forøvrig blir 2008 toppåret så langt. Har normalt ligget på rundt 60 pr. år tidligere år. Men med en større båt, mer komfort og utstyrt for mange døgn i uthavn....ja da er det lett å bli tiltrukket. Link to post
Bitteliten Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 (edited) Vi ligger på et sted mellom 40 og 50. Riktignok i 2 båter - vi hadde 4 netter i Windyen. Resten er i nye båten. Det blir fler overnattinger. Liggi mye på svai - agregatet har gått nesten like mye som motorene. 80 timer på motorene, 50+ timer på agregatet Edited August 19, 2008 by Bitteliten (see edit history) Link to post
goggen Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Tja, siden båten har blitt veldig mye mindre på et år har det ikke blitt en eneste overnatting..... Kanskje det blir en natt før sesongen er over for i år Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
tom-ass Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Har ikke telt gitt, men tjapp telling i hue sier et sted mellom 30 og 40, noe som er blant topp 5 på Storsjøen i Odalen. Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
LALUNA II Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Har 40 netter så langt men sesongen er ikke ferdig enda blir et par til i helgen igjen . Med D4 som varmer er det aldri kaldt ombord selv om det begynner å bli litt kjøligere ute etter en varm og flott sommer Så får vi se når vi tar opp båten for en del renovering inni så neste sesongen kan bli lang og god . Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts