Jump to content

Hvor mange overnattinger har du hatt i båten i år?

NovaMalin

Hvor mange overnattinger har du hatt i båten i år?  

390 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hittil i år har familien - mor, far, en treåring og en ettåring hatt ca. 30 overnattinger i vår Nidelv 24, men vi skulle gjerne hatt flere. Vi satser på noen fine turer utover høsten også.

Pappa, jeg vil sove i båten!

Ca 30 overnattinger hittil, men det er i hvert fall 2 måneder igjen av sesongen så her blir det nok en 10-15 overnattinger til...

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Har såvidt bikka over30. Noe som er alt for lite.

Men jobb (på jobb hele juni og hele august)og fotball turneringer for den ene guttungen er årsaken til det.

Håper på noen fine dager i September så jeg får rundet 40 overnattinger i alle fall.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har hatt 50 netter i båten frem til i dag. Men ennå har vi 2 1/2 uke igjen av ferien her vi nå ligger på Dyrön i Sverige. Og så har vi jo hele september og forhåpentligvis mange fine helger i oktober å se frem til. Båten skal brukes, og det gjør vi!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Med oppstart tidlig i mars rundet vi 85 døgn forrige helg.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hentet ny båt 4. April. Har til nå iår logget 120 motortimer og 50 overnattinger. Men, det er jo mye igjen av sommeren, og enda mere igjen av båtsesongen.

Bra økning fra 25 overnattinger totalt ifjor ...

Dette blir litt vanskelig å svare på for en som seiler mere med andre sine båter, en sin egen. Da en har lett for å miste oversikten.

Var det i fjor eller var det i år vi seilte med din båt, Sun Flyer. :confused:

Sun Flyer, du må jo toppe denne statistiken? :smiley:

Men det har blitt noen døgn på havet i år også, så mye at kona mener nå at det er på tide å være litt "hjemme på land".

:sailing:

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Etter loggboka som jeg mener jeg altid skriver i etter endt tur , så står den på 79 overnattinger så langt.Men reiser jo ut imårra å blir til søndagen og da passerer vi over 80 , men lenge igjen av året .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Tror det kan bli rundt 80 + i år også. Vi startet 1. nyttårsdag og runder av nyttårsaften. Med kun 10 dagers ferie blir det langhelgene fra torsdag til søndag som drar flest døgn.

Jeg er glad jeg valgte båt og ikke hytte eller bobil.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har hatt 91 overnattinger hittil i år, men kommer hjem om vel en uke og da blir det så gogt som 4 nye uker dersom været ikke tar helt galt avsted. Her ute i nordsjøen på hvor jeg er har vi nå hatt et fantastisk vær i over ei uke. Lengter da veldig hjem til familie og båtlivet.

Mvh. glek

Vi logget inn overnatting nr 62 sist helg, fra påske. Regner med 10-12 til innen båten tas opp ved utgangen av oktober. Forøvrig blir 2008 toppåret så langt. Har normalt ligget på rundt 60 pr. år tidligere år. Men med en større båt, mer komfort og utstyrt for mange døgn i uthavn....ja da er det lett å bli tiltrukket.

Vi ligger på et sted mellom 40 og 50. Riktignok i 2 båter - vi hadde 4 netter i Windyen. Resten er i nye båten. Det blir fler overnattinger.

Liggi mye på svai - agregatet har gått nesten like mye som motorene. 80 timer på motorene, 50+ timer på agregatet :smiley:

Edited by Bitteliten (see edit history)

Har 40 netter så langt men sesongen er ikke ferdig enda blir et par til i helgen igjen .

Med D4 som varmer er det aldri kaldt ombord selv om det begynner å bli litt kjøligere ute etter en varm og flott sommer :cheers:

Så får vi se når vi tar opp båten for en del renovering inni så neste sesongen kan bli lang og god . :seeya:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS