AQ140A Startet 19.August.2008 Link til dette innlegget Startet 19.August.2008 Hei. Jeg mangler toppdeksel der mest sannsynlig det skal være ett finfilter. Men oppå hver forgasser står det en filterlignende sak. Er dette noe som kan/skal rengjøres og er det evt. tilstrekkelig med desse filterene? Ser ut som noe svampaktig som ligger under nettingen. Noen som har kunnskaper om emnet? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 19.August.2008 Link til dette innlegget Svart 19.August.2008 (redigert) Er ikke noen "finfilter" toppdekselet til disse motorene. Elementet renses enklest i bensin, og sett den inn med litt olje når du er ferdig. Da klistrer det seg lettere urenheter. Redigert 19.August.2008 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 20.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Men hvordan demonteres dette slik at jeg kan ta ut filteret? Ser ut for at toppen er montert med popnagler Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Da er nok den litt annerledes enn hva jeg hadde en gank. Post noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 20.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 https://baatplassen.no/bildearkiv/21/21829/motoren_vaar.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Pål`ern Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Jeg mener og huske at de filterne må du skru løs fra selve forgasseren. Alltså at du skrur løs hele den kladden som er i aliminium. Skruene sitter inn på høyre side når du ser på bildet du hadde. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 20.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 (redigert) Skal se på det. takk takk. Har for øvrig laget til fordeling av oljen som kommer fra toppdeksel ned til begge forgasserne med ett t-stykke. Før så har dette bare gått ned i den fremste forgasser. Tror at dette kan være en grei løsning siden dette plastdekselet ikke er å oppdrive lenger. Redigert 20.August.2008 av Joda 22 AQ140 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frode_B. Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Hei, jeg hadde akkurat lik motor inntil for et par år siden og kan bekrefte at du må sku løs hele filtersatsen fra forgasserne. Det stå fire skruer på hvert filter direkte inn på forgasserne. Egentlig fortjener disse filtrene knapt nok betegnelse filter. Det eneste som stoppes er ganske grove partikler. Jeg er også av den formening at det blir bedre av å fordele oljedampen på begge forgasserne. Spesielt om motoren begynner å bli slitt slik at mengden oljedamp er i ferd med å bli betydelig. Alternativet som er ennå bedre er å lure oljedampen over rekka, men dette er etter sigende ikke helt lovlig. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 20.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 (redigert) Ok. men bør ikke forgasserne ha smøring? Det er det jeg har hørt. Alternativ kan jo være å ha en halvliters tank med lufting på toppen, slik at oljen siger ned igjen? evt. med slange ned til forgassere for damp? Redigert 20.August.2008 av Joda 22 AQ140 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.