Jump to content

hva slags varmeveksler er dette?

Frode R

Recommended Posts

hei alle sammen. dette er min første post, og jeg har trøbbel med å finne fabrikant på denne veksleren

den sitter i en gammel sjømann og har ingen merking av noe slag, og jeg trenger ett nytt endelokk der dere ser det mangler.

flensen på denne er 70mm indre flens er 55mm og utgående er 25mm.

kan noen hjelpe?

img_3098_resize.jpg

img_3099_resize.jpg

img_3100_resize.jpg

Frode

Minner om en fra Lancing Marine ... hadde to rekke 6 Ford maskiner med lignende varmeveksler i en Apollo 32 en del år tilbake...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Jeg føler meg ganske sikker på at det er en Bowman. Står mulig eit merke på den siden som er mot isolasjonen.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Hei :smiley:

Har akkurat solgt siste rest av en tilsvarende motor som din, tror det er en Peugeot Indenor XD2, som satt i 504 bilene.

Min varmeveksler så lik ut, og var en Bowman. Sto iallefall det på en av gummidelene, men det kan jo ha vært at disse delene var fra Bowman og ikke hele dingsen. :confused:

Ellers ble disse grunnmotorene også brukt av Volvo Penta (MD 21), så kanskje de kan hjelpe deg?

Lykke til!

Hilsen Trond

Edited by trond 37 (see edit history)