Jump to content

Å lese båtmagasiner på nett ,finnes det flere sider enn mygazines?

Enzo

Recommended Posts

For de som har lagt det ut ja.

Kan ikke være ulovlig å lese en hjemmeside?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Hei Enzo,

takk for tipset. Foretrekker nok å bla i ekte papir, men greit å vite om denne siden likevel. Kunne bare finne Cruising World som interesserte meg og der var det vel kun juli-nr fra i år som var tigjengelig - ingen eldre?

Man kan lure på om det går med (båt)magasier og andre medier som for musikkbransjen. For å hygge seg på sofa'en eller i cocpit er det etter mening forsatt best med et papir blad - hverfall inntil det finnes en digital teknologi som kan måle seg med papir. Dersom det er en konkret sak jeg er interesert i f.eks. en testrapport på en båt, er dette enkelt å søke opp på nettet og laste ned (evntuelt som hjelp for å finne tilbake til hvilked blad artiklen sto). At jeg da må betale litt for en slik artikkel er helt greit, men blir det FOR dyrt og det finnes gratis på en eller annen tvislom russusk nettside så....

Kjener dessverre ikke noen andre steder der man kan lese båtmagainer på nett.

Jeg foretrekker også papir men orker ikke å kjøpe alt som finnes og da er det greit å kunne gjøre et søk om det er noe spesielt man er ute etter.

Forøvrig så synes jeg det er endel blader som har tapt seg stort de siste årene og da er det ikke mange igjen som er verdt å kjøpe etter min mening.

Kryssarklubben sitt og Segling er blitt elendige , masse reklame er greit men når mesteparten av det andre er .......ja les selv om dere orker.

Seilas og Seilamgasinet synes jeg har tatt seg litt opp innimellom og kan glimre til med noen interessante numre , hva finnes i resten av verden av interessante blader for de som liker å lese båttester , utstyrstester og reiseskildringer ?

Seilas og Seilamgasinet synes jeg har tatt seg litt opp innimellom og kan glimre til med noen interessante numre , hva finnes i resten av verden av interessante blader for de som liker å lese båttester , utstyrstester og reiseskildringer ?

Vi hadde vel en tråd på hvilke magasiner folk leste tidligere. Selv har jeg gått lei av Seilas og Seilmagasinet. Kjøper de av og til. Abbonerer på det tyske Yacht. For det første er de utrolig grundige og gode i alle artikler de skriver, tester de gjennomfører. Testene i de norske bladene (spesilet på utstyr) er til sammenligning forferdlig dårlige. Tilsvarende er alle reportasjer om mulige seilingsområder som f.eks. middelhavet veldig gode, og norske tilsvarende dårlige. Det er heller ikke et "menighetsblad" for en seilforening som f.eks. Seilas, og egentlig lite stoff som er totalt uniterresant. At jeg får vedlikehold tysk-kunnskapene er en bi effekt. Ellers synes jeg de engelske bladene er meget gode, abbonerte lenge på Yachting World men også Yacting Montly og Sailing Today er meget bra og treffer vel kanske mitt behov bedre. Men andel uintressant stoff er litt høyere her enn i f.eks. Yacht. Cruising World som du fant på Mygazine siden er også ok, men den blir igjen veldig amerikansk.

Jeg sa opp abbonnementet på Seilas da jeg synes det var blitt veldig dårlig. Seilmagasinet hakket bedre så skulle abbonere på noe norsk må det være det. Men så er det slik at det er enklere å finne disse to på den lokale Narvesen, så da kan jeg snike meg til å bla litt før jeg bestemmer meg for å kjøpe eller ikke.... :smiley:

Edited by Krimart (see edit history)

Er redd det blir mer amerikansk i mine tips, men her er to virkelig gode og seriøse

OCEAN NAVIGATOR, månedlig magasin, med en årlig utgave av OCEAN VOYAGER:

http://www.oceannavigator.com/ME2/Default.asp

Det andre er Latitude 38, som legger ut eldre artikler på nett:

http://www.latitude38.com/features.html

Det er som dere ser langturseiling som ligger mitt hjerte nærmest.

Men så er det slik at det er enklere å finne disse to på den lokale Narvesen, så da kan jeg snike meg til å bla litt før jeg bestemmer meg for å kjøpe eller ikke.... :smiley:

Tenker på samme måte, men så er besparelsen ved et abb. så stort at man skal ikke kjøpe så veldig mange av disse bladene før man like gjerne kan kjøpe alle via abb. og få de rett i kassa!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det tyske hørtes veldig interessant ut

Tysk grundighet vet du :smiley:

det eneste jeg husker fra Tyskundervisningen på skolen var at lærerinna het Birgit

Da husker du mer enn meg :lol: Jeg måtte lære "the hard way" under 2 års opphold i St. gallen i Sveits. Når alt på tv er dubbet og alle rundt deg snakker tysk eller Swiitzer dütch lærer man enten man vil eller ikke. På slutten drømte jeg på tysk... :cryin:.

Tenker på samme måte, men så er besparelsen ved et abb. så stort at man skal ikke kjøpe så veldig mange av disse bladene før man like gjerne kan kjøpe alle via abb. og få de rett i kassa!

You gotta be STRONG! :lol: Men så kan du ta en tur på Narvesen og slippe å bli med på Kid interør og se på gardiner. :wink:

Jeg ser mye godt stoff i Redningsskøyta og På kryss. Men Båtmagasinet er et blad jeg har abbonert på i alle år som jeg føler jeg må ha. Men også det har tapt seg syntes jeg. Den gangen Ingvar Johnsen var redaktør hadde bladet mer lesbart stoff for oss båtfolk.

Mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif