NovaMalin Startet 20.August.2008 Del på Facebook Startet 20.August.2008 Er det noen som har erfaringer med bølgepumpe fra Maritim? Vår IOD Princess ble påseilt under NM i helga, og tar inn litt vann. Må ha ei pumpe som holder båten sånn tålig tørr. Det hadde vært fint å greie seg uten elektrisk lensepumpe med nivåbryter. Evt. andre tips mottas. Gjerne også tips om hvor man får kjøpt el. lensepumpe m. nivåbr. + batteri til en rimelig penge. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
SRA Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 har hatt en slik (men lenge siden så det må ha vært gml model) funka helt topp Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Jeg bruker en slik på vår Pionérjolle. Har hatt den siden 1993 og den fungerer bra fortsatt. Har montert den på en stang, slik at den henger ca 60 cm på utsiden av båten. Da blir også virkningen bedre ved små bølger (Kraft x arm) Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Lett match Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Jeg hadde en slik, og den fungerte bra. Den virker kun når båten beveger seg i forhold til havoverflaten, det er derfor viktig at båten ligger på et sted der det er litt sjø. Jeg monterte den på en stang slik at den hang et stykke utenfor båten. På denne måten ble båtens bevegelser forsterket. Jeg hadde også fester noen små blylodd i den enden som suger inn vann slik at denne ble liggende på det dypeste punktet i båten. Har både brukt den på en 12 fot withjolle og en 19 fots lukket båt som hadde en liten vannlikasje. Denne er genial men krever at båten eller havoverflaten beveger seg, eller begge deler (ute av takt). Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.