Jump to content

Erfaringer med bølgepumpe fra Maritim?

NovaMalin

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med bølgepumpe fra Maritim?

Vår IOD Princess ble påseilt under NM i helga, og tar inn litt vann. Må ha ei pumpe som holder båten sånn tålig tørr. Det hadde vært fint å greie seg uten elektrisk lensepumpe med nivåbryter.

Evt. andre tips mottas. Gjerne også tips om hvor man får kjøpt el. lensepumpe m. nivåbr. + batteri til en rimelig penge.

Pappa, jeg vil sove i båten!

Jeg hadde en slik, og den fungerte bra.

Den virker kun når båten beveger seg i forhold til havoverflaten, det er derfor viktig at båten ligger på et sted der det er litt sjø. Jeg monterte den på en stang slik at den hang et stykke utenfor båten. På denne måten ble båtens bevegelser forsterket. Jeg hadde også fester noen små blylodd i den enden som suger inn vann slik at denne ble liggende på det dypeste punktet i båten.

Har både brukt den på en 12 fot withjolle og en 19 fots lukket båt som hadde en liten vannlikasje.

Denne er genial men krever at båten eller havoverflaten beveger seg, eller begge deler (ute av takt).

Lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...