oslofjord Startet 20.August.2008 Link til dette innlegget Startet 20.August.2008 Har ikke fotodokumentasjon, men i går putret jeg forbi en privat flytebrygge ved Grimsøya i Bærum med en en enslig blomsterpotte. Den sto der litt malplasert ytterst på flytebrygga. La ikke merke til om det var vakre blomser i den eller ikke. Dette er vel ingen sensasjon....men i hekkbølgedebatten er det interessant at hyttefolket setter blomterpotter ytterst på flytebryggen klare til dumpe i vannet ved første hekkbølge... Er det for den dekorative effekten eller er det netopp for å kunne kjefte på paserende båter når potten velter ? Har andre sett eksempler på bryggeeffekter som ikke er tilpasset muligheten for at det faktisk er bølger på sjøen ?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skal legge oss opp i hva folk har på flytebryggene sine??? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
oslofjord Svart 20.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 (redigert) Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skal legge oss opp i hva folk har på flytebryggene sine??? Jo mer ustødige havemøbler folk setter opp på flytebrygger og jo flere båtplasser som anlegges uten molo...jo mer kjeft får båtfolket pga sine bølger og jo flere fartgrenser setter politikerne opp. Strekningen Drøbak- Tofte er det ingen potter på flytebryggene....ja det er vel knapt noen flyetbrygger å ta hensyn til takket være Kielfergens daglige passeringer....... I Fredrikstadledens nye 5 knoppssone skal boligprosjektet Solodden bygges...uten molo og i følge illustrasjonen prospektet får kjøperne speilblank sjø på kjøpet.... Redigert 20.August.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Amina Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Kanskje den bare rett og slett var glemt igjen? At noen gidder....... Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Jeg har to blomsterpotter stående på flytebrygga + to dekkstoler. Den idioten som lager så store hekkbølger at noe av dette velter, blir behørlig spylt med karcher 140bar når han kommer tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Jammen jøsses da..!!!! Koselig det vel..... Skulle tro det var lov å blomstre hvor som helst i vår vakkre skjærgård. Det gjør i hvert fall jeg... Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Hadde vært morsommere med et biljardbord der Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Om jeg setter en blomsterpotte på flybridgen, blir jeg omtalt på båtplassen av den grunn tro!? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Hvis du legger båten i bøya utenfor hytta di så... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
alma Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Sjekket du om potta kanskje var fastlimt til brygga? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Her må vi nok få flere "krigskip" rundtom i strandlinjen vår og rydde opp i blomsterpotte forsøplingen! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Bør være forbud mot blomsterpotter på flytebrygger da disse vil virke privatiserende og åpenbart vil være i strid med allemannsretten og intensjonene bak strandloven. Typisk ufint triks fra disse degenererte strandbaronene. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.