Fjord24 Startet 22.August.2008 Del på Facebook Startet 22.August.2008 Har lastet ned den gratise versjon av Google SketchUp 6 ( http://sketchup.google.com/ ) Er det mulig å ta ett digital bilde som blir "automatisk" omgjort til en start på en skisse i SketchUp. Tror det er mulig, men greier ikke å finne ut hvordan? Noen som kan lære oss det? Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 23.August.2008 Del på Facebook Svart 23.August.2008 Du kan jo søka itte andre båt skisser i google og bruka dei. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Egil.M Svart 23.August.2008 Del på Facebook Svart 23.August.2008 Hvis du bare skal lage en skisse av skroget (2D) bruker du import funksjonen, og importere et bilde. Skal du ha en 3D modell av skroget, blir det en del mer omfattende.. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord24 Svart 23.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2008 Jeg får importert bildet, men hvordan får jeg konvertert det til en enkel skisse? Helst 3D men 2D er jo bedre enn ingenting. Prøv å finne "how to", men finner ingenting om dette. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 23.August.2008 Del på Facebook Svart 23.August.2008 Heisann!! Jeg har også lasta ned dette programmet, og det gjorde jeg for å forsøke å visualisere evt. endringer jeg ønsker å gjøre med min båt. Bildet som du ser i avitaren min er laget med Sketchup og er egentlig en skjermdump i jpg format. Du kan se flere større bilder i denne tråden. Å lage selve skroget var i grunnen en stor utfordring. Jeg gjorde dette ved å lage en 3d modell av halve skroget (delt på langs). Deretter kopierte jeg modellen, speilvendte det og satt den sammen med original modellen. På den måten ble skroget symetrisk! mvh mateco Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Fjord24 Svart 23.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2008 Greier jeg å ende opp med ett slikt resultat så har jeg kommet i mål. Regner med at du har tegnet alt og ikke startet med ett digital bilde som jeg ønsker for å komme raskt igang. Her fant jeg litt om hva jeg ønsker http://glscene.sourceforge.net/wikka/Sketchup Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.