Jump to content

Bilpolering på lakkerte flater, noen med erfaringer?

Verrie

Recommended Posts

Jeg var ombord i et par flotte trebåter forrige helg, hjemmehørende i Kristiansand.

Den ene eies av erfaren mann innen billakkeringsverksted.

Båten skinte så utrolig flott, og han uttalte at han polerer båten etter lakking, og foretar gjerne en polering i løpet av sesongen i tillegg.

Etter hva jeg forsto benyttet han kun ordinær bilpolish.

Noen her med erfaringer på det ?

Det jeg også lurer på, er om der er noen som har erfaring med polering av malte flater på stålbåter etc. ?

....

Det jeg også lurer på, er om der er noen som har erfaring med polering av malte flater på stålbåter etc. ?

Forrige eierne av min båt polerte tokomp skipslakk og sa det funka veldig bra, jeg gjør det ikke. Jeg finner det like raskt og mye mindre energikrevende å pusse litt lett og fare over med rulle og lakk. 37 fot skrog: Pussing og maskering ca 2 timer. Lakkering 1 time. Forbruk: En liter lakk, en liter tynner, mange meter tape og litt 240 papir. Tar jobben hvert 2-4 år. Litt flekking innimellom. Overbygg og dekk tas ettappevis. Litt der det trengs hele tida. Vasking er det andre som har ansvaret for. Har til gode å vaske båt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...