Verrie Startet 23.August.2008 Del på Facebook Startet 23.August.2008 Jeg var ombord i et par flotte trebåter forrige helg, hjemmehørende i Kristiansand. Den ene eies av erfaren mann innen billakkeringsverksted. Båten skinte så utrolig flott, og han uttalte at han polerer båten etter lakking, og foretar gjerne en polering i løpet av sesongen i tillegg. Etter hva jeg forsto benyttet han kun ordinær bilpolish. Noen her med erfaringer på det ? Det jeg også lurer på, er om der er noen som har erfaring med polering av malte flater på stålbåter etc. ? Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 23.August.2008 Del på Facebook Svart 23.August.2008 Har ved flere anledninger brukt bilpolish som Excalibur på båt med godt resultat. Men det var på plastbåt, og ikke trebåt som i dette tillfelle Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Verrie Svart 23.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2008 Poenget her er at trebåter har lakk som beskyttelse, og som skal være fullgodt nok. Likeledes har malte overflater på stål samme egenskap som lakk mht til beskyttelse. Plast må ha beskyttelse og da gjerne i form av polish. Erfaringer fra tre og stål etterlyses derfor. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 23.August.2008 Del på Facebook Svart 23.August.2008 Jeg har selv brukt mye 2000 med vann og maskinpolering til bil som vist her ! Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 23.August.2008 Del på Facebook Svart 23.August.2008 .... Det jeg også lurer på, er om der er noen som har erfaring med polering av malte flater på stålbåter etc. ? Forrige eierne av min båt polerte tokomp skipslakk og sa det funka veldig bra, jeg gjør det ikke. Jeg finner det like raskt og mye mindre energikrevende å pusse litt lett og fare over med rulle og lakk. 37 fot skrog: Pussing og maskering ca 2 timer. Lakkering 1 time. Forbruk: En liter lakk, en liter tynner, mange meter tape og litt 240 papir. Tar jobben hvert 2-4 år. Litt flekking innimellom. Overbygg og dekk tas ettappevis. Litt der det trengs hele tida. Vasking er det andre som har ansvaret for. Har til gode å vaske båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.