Jump to content

Kobling av giver for tankmåler

ahjal

Recommended Posts

har montert tankmåler og giver i båten min, innstrument er med vippearm og giver er også av typen med vippearm som justeres alt etter høyden på tanken.

giveren har jeg montert i en plasttank på 55 liter. giver og instrument er fra Ultraflex gruppen.

På innstrumentet er det 4 tilkoblinger, en til sender(giver på tank) merket S, en til + på tenning merket I, en til + til lys og en til - batteri merket grd, samt - fra giver til batteri.

Har koblet disse ut fra koblingskjema, lys fungere på instrumentet, men får ikke noe utslag på innstrumentet nå jeg beveger vippearmen på giveren.

Er det feil med innstrument eller giver eller har jeg oversett noe med monteringen?

Håper noen kan svare meg på dette. :crazy::crazy:

Edited by ahjal (see edit history)

Fra godset på giveren i tanken har jeg koblet en ledning til jord. hvis jeg tar bort ledningen spretter innstrumentet opp til visning full tank på instrumentet, kobler jeg den på igjen viser instrumentet tom tank og virker helt "død".

da må du kontrollere at tilkoblingane dine til intrumenter er på stell. når minusen på instrument faller bort går gjerne måleren til topps..

som mortenscand sier, koble fra ledninga S fra giveren og sett den til minus .da skal du få fullt utslag om alt er som det skal være.

Edited by Korsnes (see edit history)