ahjal Startet 23.August.2008 Link til dette innlegget Startet 23.August.2008 (redigert) har montert tankmåler og giver i båten min, innstrument er med vippearm og giver er også av typen med vippearm som justeres alt etter høyden på tanken. giveren har jeg montert i en plasttank på 55 liter. giver og instrument er fra Ultraflex gruppen. På innstrumentet er det 4 tilkoblinger, en til sender(giver på tank) merket S, en til + på tenning merket I, en til + til lys og en til - batteri merket grd, samt - fra giver til batteri. Har koblet disse ut fra koblingskjema, lys fungere på instrumentet, men får ikke noe utslag på innstrumentet nå jeg beveger vippearmen på giveren. Er det feil med innstrument eller giver eller har jeg oversett noe med monteringen? Håper noen kan svare meg på dette. Redigert 23.August.2008 av ahjal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 23.August.2008 Link til dette innlegget Svart 23.August.2008 og gods på giveren går til jord? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Det er garantert det du mangler! Du må "jorde" godset i giveren! Siden du har plasttank, er den ikke strømførende! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Ribtjenester Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Du kan også prøve og jorde kabelen til instumentet, da skal du få fult utslag. og instrumetet er i orden. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
ahjal Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Fra godset på giveren i tanken har jeg koblet en ledning til jord. hvis jeg tar bort ledningen spretter innstrumentet opp til visning full tank på instrumentet, kobler jeg den på igjen viser instrumentet tom tank og virker helt "død". Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 (redigert) da må du kontrollere at tilkoblingane dine til intrumenter er på stell. når minusen på instrument faller bort går gjerne måleren til topps.. som mortenscand sier, koble fra ledninga S fra giveren og sett den til minus .da skal du få fullt utslag om alt er som det skal være. Redigert 24.August.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.