Jump to content

Pioner 15 fot med 10 hk, kan den trekke vannski?


Guest erikb

Recommended Posts

Hei, jeg er ny her og lurte på en ting:

 

Har en Pioner 15 fot med Mercury 10 hk som jeg vurderer å trimme.

Har fått vite at denne kan trimmes til 15-18 hk. Vil det da være mulig

å stå på vannski etter den?

 

Har ingen problemer med tube når den er utrimmet.

 

På forhånd takk for all hjelp!  :crazy:

Link to post
Share on other sites

Tror nok at det jkan gå å stå problemet kan vel dukke opp når du skal opp. Er du først oppe tror jeg det går bra

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Tror nok du vil kunne få problemer med å komme deg opp, men det vil nok gå greit hvis du først kommer opp. Det vil nok også ha mye å si hvem som kjører (voksen eller barn) og hvem det er snakk om at skal stå på vannski etter båten(voksen eller barn)

 

Du få gjøre et forsøk og se. Lykke til!

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Du vil mest sannsynlig slite med å dra vannski etter denne båten. Hadde selv en 15 fots båt med 40 hk, og med den hadde jeg problemer, dro en voksen person men det gikk veldig tregt. Båten var imidlertid tyngre enn Pioneren.

 

Tube burde ikke være noe problem, og du bør også kunne dra ett barn på vannski.

Link to post
Share on other sites

Nei den kan ikke trimmes til 18 hk, det er kun Tohatsu som kan det. Men tror ikke forskjellen mellom 15 og 18 hk har noe særlig betydning.

 

Ikke engang tenk på å borre motoren, la forhandleren ordne med trimmingen/oppjusteringen, det er ikke mye som gjøres.

 

Det vil hjelpe å starte fra brygge men jeg er litt i tvil med de 80 kiloene  :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...