Guest erikb Startet 13.April.2004 Del på Facebook Startet 13.April.2004 Hei, jeg er ny her og lurte på en ting: Har en Pioner 15 fot med Mercury 10 hk som jeg vurderer å trimme. Har fått vite at denne kan trimmes til 15-18 hk. Vil det da være mulig å stå på vannski etter den? Har ingen problemer med tube når den er utrimmet. På forhånd takk for all hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Tror nok at det jkan gå å stå problemet kan vel dukke opp når du skal opp. Er du først oppe tror jeg det går bra Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
jone Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Jeg har en pioner maxi sport med 9,9 / 15 Tohatsu, denne bruker guttene mine til å stå på wakeboard og vannski. men det er ikke lett å komme opp når det er en tung person som kjører båten. Så du er nok helt på grensen her. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Tror nok du vil kunne få problemer med å komme deg opp, men det vil nok gå greit hvis du først kommer opp. Det vil nok også ha mye å si hvem som kjører (voksen eller barn) og hvem det er snakk om at skal stå på vannski etter båten(voksen eller barn) Du få gjøre et forsøk og se. Lykke til! Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Anders Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Du vil mest sannsynlig slite med å dra vannski etter denne båten. Hadde selv en 15 fots båt med 40 hk, og med den hadde jeg problemer, dro en voksen person men det gikk veldig tregt. Båten var imidlertid tyngre enn Pioneren. Tube burde ikke være noe problem, og du bør også kunne dra ett barn på vannski. Sitér dette innlegget Link to post
Guest erikb Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Takk for alle svar! Har to spørsmål til: Vil det hjelpe å starte fra brygge? Er det mulig å dra en person på 70-80 kg? Og er det sant at motoren kan trimmes til 18 hk? Erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Så vidt jeg vet må den borres for å yte 18 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Guest erikb Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Så vidt jeg vet må den borres for å yte 18 hk. Borre? Pga. lufttilførsel? Skal ikke gjøre det selv, de jeg kjøpte motoren av tilbød å gjøre det gratis. Helt ny motor forresten. Sitér dette innlegget Link to post
Anders Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Nei den kan ikke trimmes til 18 hk, det er kun Tohatsu som kan det. Men tror ikke forskjellen mellom 15 og 18 hk har noe særlig betydning. Ikke engang tenk på å borre motoren, la forhandleren ordne med trimmingen/oppjusteringen, det er ikke mye som gjøres. Det vil hjelpe å starte fra brygge men jeg er litt i tvil med de 80 kiloene Sitér dette innlegget Link to post
Guest erikb Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Tror jeg skal prøve vannski til sommeren. Får satse på at det går bra.. Nok en gang, tusen takk for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
Neptun:) Svart 13.April.2011 Del på Facebook Svart 13.April.2011 hei har hatt tre mariner viking men mariner og mercury er egentlig de samma motorene, så hvis det er en mariner/mercury viking og trimmer den blir det 17,8 for og være nøyaktig;) Sitér dette innlegget gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3 Link to post
Brodern Svart 13.April.2011 Del på Facebook Svart 13.April.2011 hvis brygga er lang nok til å få opp farta vil det sikkert funke fint. Vil sikkert være lettere for den som skal stå også. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Bearded Beast Svart 13.April.2011 Del på Facebook Svart 13.April.2011 (redigert) Hvis brygga er lang og mannen staver for full maskin 80 kg mann og 10 hk, glem det. Kaaaansje med en 25 hk om båten i seg sjøl ikkje har noe planeterskel Redigert 13.April.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 14.April.2011 Del på Facebook Svart 14.April.2011 Tviler på at kombinasjon båt / motor vil gi noe stort utbytte av vannskikjøringa. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 14.April.2011 Del på Facebook Svart 14.April.2011 Brukte en Duramar 300 gummibåt med en gammel 10hk Evinrude til å trekke unger (35-45kg) på vannski, dette gikk greit. Prøvde å trekke en ungdom ca 65kg på ring, dette gikk heller dårlig. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
index Svart 14.April.2011 Del på Facebook Svart 14.April.2011 hei har hatt tre mariner viking Mistenker at svaret ditt kom sånn ca 7 år for sent... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.