Lars H. Startet 24.August.2008 Link til dette innlegget Startet 24.August.2008 Hei. Her ved Käringön passerte det nettopp en stor seilbåt fra Aucland med et flagg på hekken som jeg ikke finner ut av. Hadde ikke kameraet klart, men flagget så omtrent slik ut: Men New Sealand sine stats- og naval-flagg ser slik ut: Så, er det noen som kan hjelpe? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
2nd Trikker'n Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Jeg tror det er et New Zealandsk Maori stammeflagg. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Finner du det her? http://flagspot.net/flags/nz~yacht.html Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jawik Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Cornwall of UK Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
27 knop Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Cornwall of UK har ikke det britiske flagget i hjørnet på de bildene jeg har sett, men ellers stemmer det. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Riktig det. Tror nok at det er en som er ute med fantestreker for selve Cornwall er jo ikke noen selvstendig nasjon. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mouche Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Hvis båten var merket med hjemmehavn Auckland så er det vel trolig at det er New Zealand? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jawik Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Kan jo også være et Maori flagg. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Catlina Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Lå ved siden av nevnte båt på Gullholmen torsdag,i følge eieren var de fra New Zealand og hadde seilt i flere år.De var innom "öppet varv"fredag og lørdag Sitér dette innlegget Link to post
Njord Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Kan det ha vært dette? Det er New Zealand Yacht club flag. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Lars H. Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Temmelig sikker på at det ikke så slik ut. Jeg la ikke merke til noen stjerner i flagget til den båten. Og jeg er 99%sikker på at det var svarte felt og ikke blåe. Var de blå, må de ha vært mørkemørkemørkemørke . . blå! Og så vidt jeg la merke til var ikke firkantene like store. De til høyre var større som i de nordiske flaggene. Men for all del, jeg kan ta feil. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøtummel Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 (redigert) Jeg håper du har tegnet feil, for det eneste sorte flagget med asymmetrisk hvitt horisontalt kors er det danske sørgeflagget (som de sluttet å bruke i søttenhundreogdentid). Er det et symmerisk horisontalt kors er vi derimot i Cornwall, og der får du til og med kjøpt et liksom-båtflagg (dvs med unionsflagget i øverste hjørne mot masten) i souvenirbutikkene. (Flagget er egentlig et rederiflagg, men hvilket rederi og om det rederiet fremdeles eksisterer aner jeg ikke) På den annen side, de som produserer slikt som selges i bøtter og spann til turister er vel egentlig ikke så nøye når det gjelder små (eller for den saks skyld store) detaljer. Redigert 24.August.2008 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Dette kan jeg svare på! Møtte og snakket med kapteinen på denne båten i Smøgen i slutten av juli og spurte han om flagget. Flagget var fra New Zealand, men det var kun seilere som hadde vunnet America's Cup som fikk denne versjonen han hadde! Så dette flagget henger nok høyt i kurs, forøvrig en meget hyggelig kar som firte flagget kl 9 presis sammen med meg og da gjorde jaggu meg svensken mellom oss det også! Sitér dette innlegget . Link to post
Lars H. Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Er ikke baatplasen.n et helt utrolig flott forum? Her ser jeg en båt fra New Zealand med et helt spesielt flagg, og så er det to andre brukere som har ligget ved siden av nevnte båt og snakket med mannskapet ombord! Og til moosewine, har jeg tegnet flagget omtrent slik det var i virkeligheten? Stemmer det at de firkantede feltene var svarte og ikke mørke blå? Lars H. pt. Käringön Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
moosewine Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Det stemmer, flagget var veldig likt det du har tegnet så vidt jeg husker Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Stemmer som Catlina skriver at de hadde seilt i flere år. Forrige vinter hadde de hatt båten i opplag i Skottland og drev å utforsket vestkysten av Sverige denne sommeren, mener også at de var på vei opp mot Oslo når vi traff dem helt i slutten av juli, så hvis de akkurat var på Kjerringøen kom de nok derfra! Videre var planen å seile til Stockholm for å ha båten i opplag der til vinteren før de neste sommer ville utforske Østersjøen. Så hvis det er noen som treffer på de i Østersjøen neste sommer vil vi gjerne ha et bilde av flagget! Sitér dette innlegget . Link to post
Catlina Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Jeg kan også bekrefte at flagget var som beskrevet, har aldri sett maken før. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 (redigert) Omtrent like liten "båtforening" som de med hvitt flagg og unionsemblem? Redigert 24.August.2008 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.