El Capitan Startet 24.August.2008 Del på Facebook Startet 24.August.2008 Noen som har en formening om hva dette kan være? Normalt har jeg 4000 omdreininger på full fart, men nå kommer jeg kun opp til 3800 og etter bare noen sekunder går tutallet nedover.. Har ikke testet det lenge nok til å se hvor langt ned den går, men hvertfall under 3400. Dersom jeg ikke legger den på maks, holder den turtallet på 3500/3600 som er marsjfart. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Du har kanskje tett dieselfilter?? evt dieseldyr Typisk at man ikke får helt fullt da for så og bare bli mye verre etterhvert.. Sjekk det du Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Per Harald Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Har selv en aqad41a Maks turtall på denne har jeg fått oppgitt av volvo skal være 3750-3800 max. 4000? er ikke det litt vel høyt? Ikke at dette forsvarer hvorfor turtallet faller, men et tips. Dieselfilter på vei til å tettes er en gjenganger som gir slike symtomer. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
KaRsK Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 sjekk også filteret inni matepumpa Sitér dette innlegget Link to post
El Capitan Svart 25.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2008 Per Harald, Jeg har hatt 4000 som maks ja, men kjører selvfølgelig ikke på det turtallet, med unntak av noen korte "utblåsninger" med jevne mellomrom. Takk for svar alle! Tar en titt på kvelden i kveld, og ser om jeg finner noe lumsk... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.