windy26 Startet 24.August.2008 Del på Facebook Startet 24.August.2008 Hei Ønsker synspunkter på det med å skifte motor i båten min fra Volvo Tamd 31 ,130hk til en Ford 6 syl på mellom 180 til 220hk. i dag masjer jeg ca 12-13 knop ferielastet ,dette syntes jeg er i det minste laget selv om båten ikke er konstruert for høy fart, ønsket mitt er å ligge ved et rolig turtall uten at motoren jobber tunkt, med en fort motor kunne den ligge å masje på 15-16 knop med et lavt og støybehaglig turtall, min motor er sikkert grei å selge brukt og en ford motor koster mindre en jeg får solgt min for, dessuten tror jeg at selv om forden er oppmot dobbel så tung blir det bare fint med mere ballast i kjølen så dermed stødigere båt, er hk antallet nok spiller det sikkert ikke noen rolle dette eller, har veldig fin plass til forden i Nordan min. Fint med deres erfaringer og synspunkter Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Jeg ville ha satt maks 180 hk i denne båten pga den spesiele kjølen . Den kommer til et punkt der båten rir på kjølen. En venn av meg har 180 hk i samme båt dette funker utmerket han marsjer på 16 knop. Over dette er "den over hele fjorden" At du går over til ford er fornuftig dette er en langt mer slitesterk motor enn Volvoen. Ikke minst lettere deletilgang og langt hygeligere priser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.