KaRsK Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 noen som har tips på hvordan jeg gjør det på en billig og god måte .. ? ad41 motor , hvis det skulle ha noe å si KaRsK Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Captain Barbossa Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Du bør ha en styring som passer til drevet. Sjekk maritim.no, de har styring som passer DP290 drev. Maritim er normalt konkuransedyktig på pris, da vet du i hvertfall hva som er prisen. Lykke til. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjord24 Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Har ikke drevet ditt alt hydraulisk hjelpe sylinder? da greier du deg fint med teleflex om ikke det er vanskelig å legge kabelen uten skape knekker da. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
KaRsK Posted August 25, 2008 Author Share Posted August 25, 2008 nei tror ikke det er noe hydraulisk på drevet nei .. vanlig styrekabel som går fra styreposition til styre "tapp" på drevet Hehe kostet litt på maritim også gitt.. kanskje ebay skal forsøkes Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Tror nok du har servoforsterker fra motor. Jeg kjørte uten min på lørdag og det var nesten umulig å manøvrere når propellen gikk rundt... Jeg har akkurat kjøpt styrepumper og en styresylinder som passer til mercruiser servosylinderen og er i gang med monteringen. Er det noen spesielle ting som må gjøres? Instillinger på styresylinder ? Eller er det bare "plug and play" ? Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
KaRsK Posted August 27, 2008 Author Share Posted August 27, 2008 servoforsterker tror jeg ikke jeg har nei.. burde det ikke være forskjell på tyngden på ratt når motor er av eller på da ? noe det i mitt tilfelle ikke er.. disse hydrauliske stystemene som selges .. er det med elektrisk tilkobliing eller må man koble det til motoren på et vis? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jantzen Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Har montert på min båt, har AD41D motor, kjøpte Hydraulisk styring på Marinesenteret i Bergen KR 5500,- med 2 styre pumper. Har ikkje servo på motoren, men det funker bra. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 servoforsterker tror jeg ikke jeg har nei.. burde det ikke være forskjell på tyngden på ratt når motor er av eller på da ? noe det i mitt tilfelle ikke er.. Det var ikke noe særlig forskjell på min heller, men når jeg koblet fra servoen var det fryktelig tungt å snu på rattet. Spesielt når den var i gir Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
KaRsK Posted August 27, 2008 Author Share Posted August 27, 2008 skal for all del sjekke dette igjen :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts