Superkul Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 - eller kan 1300 timer være nok Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hjeltefjord Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Min manifoil var tæret i i innerdelen. Var 8 år gammel med maks 1000 timer kjørt, riktignok i saltvann. Har fått laget ny hos en kar som har spesialisert seg på å reprodusere manifoiler. Fant ham på finn. Manifoilen er jeg veldig godt fornøyd med. koster deg ca 7000 eks.mva.Sendte den gamle i posten til ham. En uke etter hadde jeg den nye i retur. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 (redigert) ok hørtes overkommerlig ut hvis det skulle være den - men hvis den er gåen hva med alt det andre da??? er jo kjølere og dritt på tvers og kryss på den har du navn og nr til han hvis jeg trenger han Redigert 9.Juni.2009 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hjeltefjord Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Ja.Har nummer og navn på mannen-det kan du få om du trenger det. Manifoil er veldig lett å sjekke. Skru den av,tett utløpet for kjøling med et eller annet,blås inn i innløpet for kjøling. Er den tett vil du kjenne motstand når du blåser, er det hull, vil du kunne blåse igjennom. Er lekkasjen mikroskopisk kan dette være en uegnet metode, da må du gjerne sette trykkluft på den. Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Et annet tegn å kikke etter når du løser ned manifoil er å kaste et blikk i innløpet til turbo. Står der vann i den, er du sikker.Da har du garantert en lekkasje Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 da kan jeg vel bare ta av turbon så ser jeg det vel ??? eller der det går vann inn og ut på manifoilen kan jeg vel trykkteste uten å skru av?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hjeltefjord Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Mange veier til rom for å sjekke dette. For meg var det naturlig å løse ned manifoil. Tror nok du må skru den av for å kunne sjekke skikkelig med blåsemetoden. Luft vil da komme ut av rørene som går inn på eksos på motoren om du har lekkasje Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 18.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 hørte med forrige eier og han sa han hadde tatt ut den ene termostaten fordi han syntes den ble litt i varmeste laget når han kjørte litt hardt jeg kjører aldri over 16-1700 omdr/ så jeg skal sette i begge - da regner jeg med den blir fortere varm og holder seg bedre???? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 noen andre som har prøvd ut forskjellig her med begge i kontra 1 ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 det satt 2 stk der men begge var borret opp med 3 hull i hver satt i 2 stk nye og nå gårn på 80-90 gr - satt den i gear og lot den gå på 1100-12 omdr og det så ut til og holde seg stabilt - blir spennender å teste på neste tur med det og se om den blir enda varmere på fks 14-1600 Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sea Oasis Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 hvis det er borret 3 hull i hver termostat tyder det på at forrige eier har hatt problemer med kjøling og at motor har gått for varm. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 ja men alt er slik som den ble bygget i 97 tenkte tanken om evnt det er satt op for liten vanntank på den han sa så også at han syntes den ble i varmeste laget når han kjørte hardt- kansje han bare var litt feig hihi jeg kjørern ikke hardt så det gjenstår og se hvordan det funker - Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
o.b.lix Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 Har heller ingen erfaring med din motor men har gjort det på andre fabrikat med hjelp av service manual. her står det at man trenger et måleinstrument, hvordan får man tak i dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.