Jump to content

Bygge kjøleskap i båt

olavhm

Recommended Posts

Jeg har bygget en kjøleboks godt isolert med 60 mm polyurethan i seilbåten min. Boksen er liten - noe under en kubikkfot. Jeg vurderer å innstallere en kjølekompressor e.l. som er koblet til 12 volts systemet for å kjøle ned boksen. Hvilke elementer trengs og hvor vanskelig er det å gjøre dette selv? Noen som har erfaring med dette?

Mvh. Olav

SYOrion

Monterte kjøle boks i seilbåten min ifjor, isolerte godt. Kjøpte Isoterm kjøleaggregat hos Seatronic i Moss. kosta ca 3200,-

Monterte selve kompressoren på toiletet. har fungert helt perfekt! tar lite strøm! Lite støy fra kompressor, min boks er på ca 80 liter. Anbefales :yesnod:

Enkelt å montere! hele opplegget er ferdig fyllt med kjølevæske når du kjøper det. Lykke til :smiley:

:sailing:

Edited by Bøljan (see edit history)

I ditt tilfelle ville eg valgt Supercool med kontrollpanelpanel. Pris 3900 hjå Maritim. Dette er veldig stillegåande, bruker lite straum. og kan innstillast temp. frå 2-10 grader. Veldig enkel montering.