olavhm Startet 24.August.2008 Link til dette innlegget Startet 24.August.2008 Jeg har bygget en kjøleboks godt isolert med 60 mm polyurethan i seilbåten min. Boksen er liten - noe under en kubikkfot. Jeg vurderer å innstallere en kjølekompressor e.l. som er koblet til 12 volts systemet for å kjøle ned boksen. Hvilke elementer trengs og hvor vanskelig er det å gjøre dette selv? Noen som har erfaring med dette? Mvh. Olav SYOrion Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 (redigert) Monterte kjøle boks i seilbåten min ifjor, isolerte godt. Kjøpte Isoterm kjøleaggregat hos Seatronic i Moss. kosta ca 3200,- Monterte selve kompressoren på toiletet. har fungert helt perfekt! tar lite strøm! Lite støy fra kompressor, min boks er på ca 80 liter. Anbefales Enkelt å montere! hele opplegget er ferdig fyllt med kjølevæske når du kjøper det. Lykke til Redigert 24.August.2008 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 I ditt tilfelle ville eg valgt Supercool med kontrollpanelpanel. Pris 3900 hjå Maritim. Dette er veldig stillegåande, bruker lite straum. og kan innstillast temp. frå 2-10 grader. Veldig enkel montering. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 Styr unna Supercool bruker 4 ganger mer strøm en tilsvarende kompressorløsning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.