At-le Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Hei. Så Finanavisen idag. Alvern vil bygge båtplasser til en milliard. At-le Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
2nd Trikker'n Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 200 000 Jeg er heldig og har tinglyst rett til båtfeste hos grunneier, i skjøtet mitt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
oslofjord Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 200 000 Jeg er heldig og har tinglyst rett til båtfeste hos grunneier, i skjøtet mitt. Er ikke det vanllige Bærumspriser.....men hvordan blir det organisert etter overtakelse ? Blir det organisert som en båtforening som priser årsavgiften til selvkost eller vil båthavngrunderen også sko seg på høye faste kostnader på hver enkelt båtplass ? Blir det noen som sikrer seg mange plasser for videreutleie ? Blir det opplegg for vinteropplag ved båtplassene ? Uansett bra med 5000 plasser....det burde lette på etterspørselen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Det har vært sagt at det er 9000 på venteliste på båtplass i Oslofjorden , ved å legge ut 5000 nye på f.eks 1sommer så tror jeg båtplass problematikken er løst for en veldig lang stund. De som står på venteliste står gjerne på liste på flere plasser så tallene er nok ikke reelle. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
mhemil Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 (edited) Enig, det reelle tallet er nok mindre enn det tallet man (ref. journalister) får når man summerer ventelistene til de respektive båtplassene. Et annet poeng er at det er flere som kunne tenke seg båt, men som ikke har kjøpt pga plassmangel og som ikke står på noen venteliste. I flere foreninger er det inntaksstopp for nye medlemmer og det er derfor mange på "vent" uten at de er registrert noe sted. Edited August 25, 2008 by mhemil (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
10ta9c Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 De som står på venteliste står gjerne på liste på flere plasser så tallene er nok ikke reelle.I vårt båtlag stod det over førti på venteliste. Da det i vår ble lagt ut 16 plasser, var det bare åtte som takket ja. Etter annonsering i avisen var til slutt ti plasser solgt. 12 plasser er montert, og i sommer har fem vært i bruk. Grunnen til dette misforholdet er nok at mange står på venteliste flere plasser, og at de håper å overta en gammel plass til 10000-20000 fremfor å betale 70000 for en ny. Quote Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post Share on other sites More sharing options...
mhemil Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Noen som sitter på mere informasjon? Byggestart, salgsprosess osv...? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaftein ØL Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Her er litt mer info. Spennende prosjekt! Det blir spennende å se om det blir gjennomført! Jeg synes det kan virke litt ambisiøst å skulle bygge så mange plasser, men Stein er utrolig ambisiøs og ikke redd for å satse. Per fra Bergen båt har jo vært i bransjen i mange år og gjort det svært godt, så jeg tror absolutt at han har med seg de riktige folka som trengs for å lykkes. http://e24.no/naeringsliv/article2615323.ece Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Jeg krysser fingrene og håper dette blir noe av. Hvis mannen klarer å selge 5000 båtplasser til 200.000,- pr. stk. så er han intet mindre enn genial. Hvis dette skulle skje vil risene på båtplasser rase ned på et mer akseptabelt nivå for oss vanlig dødelige og plassene enklere å få fatt på. Slik markedet har vært de siste årene har ikke vanlige folk råd til å kjøpe seg plass, så jeg håper dette sammen med mange andre prosjekter rund om blir realisert slik at prisnivået blir spiselig for alle. Quote Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Dersom jeg får en 4 meter nær Oslo til 200 000 tegner jeg meg omgående! Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
Baatlaus Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Jeg har betalt 20 000 for en 4,5 meter, i Brevik! Midt i beste skjærgården... Galskap dette prosjektet her!!!! :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Det er vel en liten hindring her som det ikke snakkes for mye om og det er at SV er i regjering og de vil vel ikke akkurat applaudere en såpass betydelig utbygging av strandsonen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
oddgeir Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 (edited) Det er vel en liten hindring her som det ikke snakkes for mye om og det er at SV er i regjering ... Ikke så lenge nå, så er de borte, for godt. Edited August 27, 2008 by oddgeir (see edit history) Quote "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Avmønstret# Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Det er vel en liten hindring her som det ikke snakkes for mye om og det er at SV er i regjering og de vil vel ikke akkurat applaudere en såpass betydelig utbygging av strandsonen Å bruke strandsone, som ligger så sentralt i forhold til et stort antall av Norges befolkning, til båtplasser må da være en ekstremt dårlig ide. Det må da være grenser for hvor høyt båteiere skal prioriteres. Merkelige tanker det at et område er verdiløst hvis det ikke bygges ut til ett eller annet slik at "verdiene" kan realiseres. Mer penger i pungen på investorer og en bit mindre område ved sjøen for "hvermansen". Pokker ta! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
mhemil Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Bruke strandsone, vel, det er vel ikke så svart-hvitt. Se, f.eks. på Bygdøy Bad hvor man kombinerer flotte bryggeanlegg med et helt nytt og oppusset strandanlegg på en utmerket måte. Poenget er at vi har utrolig mye strandsone som ikke er tilgjengelig for noen, og man bør kunne klare å bygge ut på en slik måte at det gagner alle. Fortsatt har vi i Norge uendelige områder som ikke er bygget ut, og hvor det ikke finnes folk. At det finnes fasiliteter til innbyggerne i hovedstaden er vel ok? Opera/strand/golf/båtplasser/barnehager/marka/etc. De som ønsker ubebygde/urørte områder bor vel andre steder i landet...? Du sier at båteiere prioriteres? Den uttalelsen har jeg aldri tidligere hørt........ Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
mhemil Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Noen som har noe nytt å komme med, ref. tittelen i denne tråden ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Ønsker lykke til med prosjektet. I dagens marked og situasjon er dette tøff satsing etter mitt syn. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaftein ØL Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Jeg har nylig pratet med alvern. Jeg har forstått det slik at journalistene har overdrevet litt og at det er endel faktafeil. Bl.a. så har de ikke kjøpt noen tomtearealer enda. Det jobbes med prosjektet, og det skal gjennomføres, men noe av problemet har vært at hele Fornebuutbyggingen så langt har vært en gigantisk fiasko. Prosjektet ligger derfor litt på vent til stat og kommune har blitt enige om detaljene der ute og infrastrukturen er i boks. De ønsker litt mer klarhet i hva som egentlig er planlagt for fornebu og hvilke ting som blir gjennomført. Problemet hittil er at det har vært utrolig mye planer for området, men det har skjedd utrolig lite og ting har endret seg mye underveis, noe som gjør det vanskelig å planlegge et så stort prosjekt. Slik jeg har forstått er det absolutt ingen planer om å skrinlegge prosjektet, og disse folka har fått til utrolig mye tidligere. Det er flere som er involvert som jobber med planleggingen av anlegget på fulltid Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
mhemil Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Flott oppdatering Kaftein ØL. Når kan vi sette oss på venteliste ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Avmønstret# Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Flott oppdatering Kaftein ØL. Når kan vi sette oss på venteliste ? I mellomtiden kan alle gå seg en tur langs sjøen, helt gratis, så godt som midt i Oslo, herlig. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Det aner meg at Pinkvin har båtplass Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaftein ØL Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Pinkvin! Skulle tro at flere båtplasser skulle tjene alle som har båt i indre oslofjord. Ikke bare de som ikke har plass, men også for å dempe etterspørselen på alle de eksisterende plassene. Jeg synes det er et flott prosjekt , og ser ikke hva som er problemet ditt. En marina er noe som tjener båtfolket. Det er mange. Jeg synes heller at du skal ta med deg demostrasjonstoget ditt til alle de private palassene som ligger i strandsonen rundt omkring i landet, som stenger av med heftige piggtrådgjærder og "adgang forbudt"-skilt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts