Jump to content

Johnson 30 hk 88 modell fusker på høyt turtall

Tampeservice

Recommended Posts

Jeg har en god Johnson 30 hk 88 modell (BJ30BACCE) som starter på første alltid. Den går fint på tomgang og også på maks turtall -en liten stund eller til jeg møter en bølge og båten hopper litt, da begynner motoren og fuske/nykkvis dabbe av og deretter opp i turtall osv. Hvis jeg slakker gassen til tomgang og lar den putre litt kan jeg gi full gass og motoren går fint i få minutter eller til jeg møter en bølge igjen. Virker som den ikke får nok bensin??? Eller kanskje et tenningsproblem?

Noen stikkord:

-Jeg har akkurat byttet plugger, de gamle var like og gyllen tørrbrune som normalt.

-Ny impeller og termostat

-Jeg kan presse på belgen til bensinslangen når fuskingen starter, ingen bedring

-Forgasseren har jeg plukket i biter og renset med trykkluft

-Jeg har sjekket bensinpumpen, den ser fin ut uten at jeg har sjekket membran

-På halv gass med båt i plan fungerer den greit men jeg kan høre på motoren at den forandrer lyd og mister noe effekt når lyden pulserer, hvis jeg så gir full gass når dette skjer vil den dabbe av nesten helt.

Jeg takker for alle forslag til hva dette problemet kan være!

• 2 år senere...

Er belgen på bensinslangen hard? Det skal den bli etter noen pump.

Hvis du kan presse denne sammen, har du en lekkasje et sted.

Prøv å koble bensinslangen direkte til bensinpumpen, da eliminerer du noen koplinger som kan være lekkasjekilde.

(Det var hvertfall problemet hos meg :-) )

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...