Tampeservice Startet 25.August.2008 Del på Facebook Startet 25.August.2008 Jeg har en god Johnson 30 hk 88 modell (BJ30BACCE) som starter på første alltid. Den går fint på tomgang og også på maks turtall -en liten stund eller til jeg møter en bølge og båten hopper litt, da begynner motoren og fuske/nykkvis dabbe av og deretter opp i turtall osv. Hvis jeg slakker gassen til tomgang og lar den putre litt kan jeg gi full gass og motoren går fint i få minutter eller til jeg møter en bølge igjen. Virker som den ikke får nok bensin??? Eller kanskje et tenningsproblem? Noen stikkord: -Jeg har akkurat byttet plugger, de gamle var like og gyllen tørrbrune som normalt. -Ny impeller og termostat -Jeg kan presse på belgen til bensinslangen når fuskingen starter, ingen bedring -Forgasseren har jeg plukket i biter og renset med trykkluft -Jeg har sjekket bensinpumpen, den ser fin ut uten at jeg har sjekket membran -På halv gass med båt i plan fungerer den greit men jeg kan høre på motoren at den forandrer lyd og mister noe effekt når lyden pulserer, hvis jeg så gir full gass når dette skjer vil den dabbe av nesten helt. Jeg takker for alle forslag til hva dette problemet kan være! Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 (redigert) Toppakning? Redigert 25.August.2008 av Hilmar 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Droll Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 Sjekk flottøren og flottør ventilen, mulig ventilen bør byttes og flottør høyden justeres.... Hvis du kjøper et forgasser kitt er det som oftest med en veiledning der. Feil høyde på flottøren gir feil blanding til motoren, ventilen kan også henge pga slitasje ( slipper etterhvert ) . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Dieselboy Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 Vil foreslå å få skjekket membranen i bensinpumpa, helst skiftet. Hullet kan være så lite at det ikke syns. Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 26.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2008 Takk for gode svar alle tre! Håper det ikke er toppakningen, det får bli siste sjekkpunkt. Skal sjekke både membranen og flottøren. Kanskje er det så enkelt. I verste fall er det power packen som lager trøbbel siden det kan minne om tenningskutt. Sitér dette innlegget Link to post
seascraper Svart 13.Juli.2011 Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 Er belgen på bensinslangen hard? Det skal den bli etter noen pump. Hvis du kan presse denne sammen, har du en lekkasje et sted. Prøv å koble bensinslangen direkte til bensinpumpen, da eliminerer du noen koplinger som kan være lekkasjekilde. (Det var hvertfall problemet hos meg :-) ) Sitér dette innlegget Link to post
autohelm Svart 13.Juli.2011 Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 (redigert) Kan vær sprekk i en coil eller brudd på pluggledning.Kan han litt vann på for å provosere frem overslag. Redigert 13.Juli.2011 av autohelm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seascraper Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 til autohelm: Vi er kanskje litt seint ute, ser spørsmålet er fra 2008. Men på den annen side, andre kan jo ha bruk for hjelp. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.