Sun Flyer Svart 27.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Dette må være blant de dummeste avstemmninger som har vært. Da er det jo bra at det fins hundrevis av andre diskusjoner å engasjere seg i. Må jo være bedre det enn å sløse bort engasjementet på dette her? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Seiljåtten Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Joda. Merkelig nok er det ikke like politisk ukorrekt med teakdekk som teakinnredning. Når det gjelder gammel kontra ny båt, kommer det en interessant test i en seilasblad snart. Der skal man sammenligne en jeanneau sun legende 41 (fra ca 1990) med en ny sun od 42i. Jeg blir ikke overrasket om den gamle båten er mer solid, seiler raskere og er penere inni enn den nye. Mange nye båtmodeller kommer kun fordi man har funnet en ny, billigere måte å produsere på. Det er ting med nye båter som er bedre, og ting med eldre som er bedre. Før prøvde alle å snekre som på orust, og selv om de ikke lyktes, var kanskje trearbeidene finere den gang enn det de ofte er på Orust i dag. Selv gamle Bavaria båter er staselige inni når det gjelder snekker arbeider. Her et bilde fra en eldre Bavaria 38 Ocean Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Ja der burde du jammen slå til Sun Flyer, bytt forum og start dine nye "penest styggest" diskusjoner der, tror faktisk du treffer flere likesinnede der. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Synes noen er litt vel dømmende i denne tråden.... en må huske på å ikke mobbe de som trenger en bekreftelse på sitt valg av båt... Så jeg tror at intensjonen med tråden er at trådstarter ønsker en bekreftelse på at han har en fin båt... og det bør vi respektere... selv om en ikke er enig i dette.. Jeg synes også denne er tråden er svært konstruktiv, en ser blant annet helt tydelig hvem som manipulerer med sitater, hvilket ikke er særlig nytt men snarere en bekreftelse på at en løgner er og blir en løgner her på forumet, og en forfalsker er og blir en forfalsker som i denne settingen er og samme person, hvilket heller ikke er noe nytt..... Knall morsomt er dette... når man ser hvor dypt medlemmer som ønsker å fremstå som seriøse synker.... men jeg storkoser meg i allefall.... Så denne tråden er helt topp den.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
NilsPils Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Men siden du kjenner til forholdene der øst; er det noe å hente miljømessig ved å ikke bruke teak? Eller er det først og fremst politikk som gjør at man ikke skal bruke treet? MIN mening er at det først og fremst er politikk, men også uvitenhet. Det er nok ingen tvil om at den beste båtteaken kommer fra Burma. Og da kan en kanskje være enig i at en ikke bør støtte DET regimet. Ellers er teak et hurtigvoksende tre som ikke hører hjemme i regnskogen. Problemet i blant annet Thailand er at den grove teaken stort sett er hugget. Det plantes mye i dag, men det tar lang tid (50 år) å få frem nye trær som egner seg for båtbygging. Ellers mener jeg også at teak interiører lett blir litt mørke og dystre. Faktisk liker jeg norsk furu vel så bra. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sun Flyer Svart 27.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Jeg synes også denne er tråden er svært konstruktiv, en ser blant annet helt tydelig hvem som manipulerer med sitater, hvilket ikke er særlig nytt men snarere en bekreftelse på at en løgner er og blir en løgner her på forumet, og en forfalsker er og blir en forfalsker som i denne settingen er og samme person, hvilket heller ikke er noe nytt..... Kan du gi noen eksempler? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sydvesten Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Det medlemmet som sprer løgner om andre medlemmer(meg) har selv et par innlegg i denne tråden, samt det ene innlegget inneholder et mainpulert sitat av meg... hvilket heller ikke er stuerent etter mitt syn.. Men jeg skjønner at andre muligens synes det er helt greit at sitater manipuleres... Dette medlemmet er forøvrig i en ekslusiv gruppe av løgnere her på forumet, jeg kjenner kun til en til.... men mulig det er flere for alt jeg vet... At det samme medlemmet heller ikke kan lese det andre skriver er annen sak, men det er neppe noe ham kan lastes for... Dette medlemmet vet selv hvem ham er... utover dette ser jeg ikke noe poeng å utdype dette mere siden det er vel beskrevet i andre tråder på forumet. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 28.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Selv gamle Bavaria båter er staselige inni når det gjelder snekker arbeider. Her et bilde fra en eldre Bavaria 38 Ocean Selv om denne var veldig mørk, liker jeg det mye bedre enn dagens bav'er. Nok en grunn til å kjøpe brukt. Men var ikke ocean-serien en del dyrere enn de andre båtene? De er ihvertfall priset høyt brukt? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.