Sjarkens venn Startet 26.August.2008 Del på Facebook Startet 26.August.2008 (redigert) På en KAD-32 2002-modell (gått 250 timer) går temperaturalarmen ved høy belastning, over ca. 3500 omdreininger. Instrumentet viser da 87 grader. Dette er kanskje litt for høyt (?), men alarmgiveren skal etter sigende ikke slå ut før på 97 grader. Har hittil prøvd å bytte: - temperaturgiver til instrumentet, dvs. at det vel viser rett (?) - begge termostatene Hvis alarmgiveren skal slå ut på 97 grader, og ikke 87 (noen som kan bekrefte det?), kan det vel da rett og slett være så enkelt som at det er feil med giveren? VP-forhandleren hadde aldri hørt om det. Selv om de to giverne sitter på hver sin side av termostathuset i forhold til termostatene (temperaturgiver på oversiden av termostatene og alarmgiveren på undersiden) kan det vel neppe være 10 grader forskjell mellom dem? I så fall hva skulle det kunne komme av? Jeg kunne forstått det hvis termostatene nektet å åpne seg (kan de være montert feil vei, være av feil type (brukt originaldeler), eller noe?) Eller kan det rett og slett være blokkering av sjøvanns-kjølingen til varmeveksler, oljekjøler og slikt? Evnt. hvorfor viser ikke temperaturmåleren høyere verdi enn 87 grader da? Ideer mottas med takk. Redigert 26.August.2008 av Sjarkens venn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 26.August.2008 Del på Facebook Svart 26.August.2008 (redigert) Mine 2 KAD32 viser 90 grader ved fullt pådrag. Ingen alarm.. Kan du få noen til å teste med en IR måler? Et slikt et: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=91746 Bavaria32Sport Redigert 26.August.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.