sofa Startet 27.August.2008 Del på Facebook Startet 27.August.2008 Hei Hva er den beste metoden for å fjerne restene av limet som blir tilbake etter at jeg har fjernet teddyforet i båten . Å bruke en pussemaskin er håpløst , etter 2 sekunder er papiret tett . Er kraftige løsemidler tingen ? Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 27.August.2008 Del på Facebook Svart 27.August.2008 Skrape er vel tingen, og masse tålmodighet. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 27.August.2008 Del på Facebook Svart 27.August.2008 Jeg har akkurat gjort det samme, og prøvde en flaske med klart stoff fra Bostik. Mener den het penselvask og noe mere. Tømte godt på ei fille og vasket det skikkelig bløtt på limflaten. Kan evt tømme på og gni utover. Lot det virke litt før jeg tørket over med tørre filler. Etter et par-tre runder, var topcoaten skinnende ren. Beste måten jeg har fått bort gammelt kontaktlim. Gassmaske anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 27.August.2008 Del på Facebook Svart 27.August.2008 Prøv med sitrusrens (f.eks. fra Biltema). Den løser opp mange typer limrester. I min cabin jobber jeg med noe av det samme, men der sitter det igjen masse rester av skumgummi også. Fant ut at beste metode mot denne var varmluftpistol. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Salt Svart 27.August.2008 Del på Facebook Svart 27.August.2008 Jeg har akkurat gjort det samme, og prøvde en flaske med klart stoff fra Bostik. ... Gassmaske anbefales. Ja, og _svært_ god ventilasjon. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
mons Svart 27.August.2008 Del på Facebook Svart 27.August.2008 Hei Har brukt 5" vinkelsliper med lamellskive (kuttsskive pålimt en masse små sandpapirlapper) med hell. Blir mye støv, men dritten forsvinner. Den jevner også ut glassfiberen hvis den ikke er glatt, noe som kan være en fordel hvis du skal gå fra trekk med skumgummi bak til et mer kompakt trekk. Skumgummien skjuler lett små ujevnheter. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Batilla Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Brukte en god stålbørste, det tok det meste. Tok noe av det resterende med malingsfjerner fra Biltema, den er biologisk og gasser ikke. Det ble skinnende rent, det tok vanlig skitt også. Kom etterhvert fram til at det ikke var nødvendig å gå så grundig til værs, kan ikke se buler etter det gamle belegget og det nye henger godt, så det gikk greit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.