benna Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Lurer på hva andre betaler på service av D4-motorer. Skal ha service på mine nå. Jeg ønsker en fast pris , før servicemannen setter igang. Med pris, mener jeg vanlig service inkl. alle filter, olje, frostveske og skifte av impellere. Hadde vært fint om noen hadde erfaring, slik at jeg har noe å forholde meg til. Quote Link to post
Øya Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Jeg betalte 3000,- på Volvo Penta i Arendal for 50 timers servicen i vår. Quote Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Blue_Dragon Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Jeg betalte 3000,- på Volvo Penta i Arendal for 50 timers servicen i vår. Det var rimelig. Ble løft og sjekk av drev ikke utført? Quote Link to post
SF Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 3000 var ingen upris, men jeg mener å ha lest noen skrekk eksempler her på BP om priser på service på D-serie som var mange ganger høyere. Quote 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
mhemil Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Har fått en pris på 12-15 kNOK for D6 inkl. drev samt lagring av drev innendørs. Quote Link to post
benna Posted August 28, 2008 Author Share Posted August 28, 2008 Når du betalte kr 3000,- for servicen din "Øya" Var det inklusiv filtere og olje. Med andre ord; inklusiv alt? Det høres utrolig billig ut! Quote Link to post
halvorsen Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 hei hei ja dette hørtes kjempe bilig ut må jeg si venter spent på hva 1 gangs servicen på min nye d6 med drev vil komme på spurte lasa men fikke ingen konkret pris, ( red det blir svin dyrt) Quote Link to post
Blue_Dragon Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 50t service er kun skifte av olje og filtre på motor, en rask sjekk av slangeklemmer etc samt sjekk av olje på drev. Full service på motor med drev ligger nok på det beløpet mhemil har forslått. På dine 2x D4 blir det fort 20.000 Quote Link to post
loddet Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 20 000 for service på to motorer, det er blodsugeri og svindel Det koster max 3-5 tusen i deler og så skal de ha 15 000 for jobben, Gjør det selv da hvet man hva som blir gjort Quote Link to post
Victora III Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Førstegangsservicen er temmelig enkel så vidt jeg ser på mine papirer. Det er stort sett en visuell sjekk og gjennomgang av motor og drev. Tror ikke de hverken skifter olje eller filtre. På min båt koster komplett høst- og vårservice ca 12-13.000,- Skal du ha dem til å ta av og oppbevare drevet kommer det noen ekstra tusenlapper på. Skal du i tillegg ha full pakke med varm hall og vinteropplag og klargjøring - bare levere nøkkel og hente på våren, betaler en del både 20 og 30 lapper. For min del koster høstservicen 3-4000 i deler. Dette er såre enkle ting å gjøre selv. Filterskifte er som å skifte lyspære. Oljeskift som å tømme en hageslange osv. I tillegg dokumnterer jeg alt jeg gjør både skriftlig, med bilder og kvitteringer. Quote Link to post
benna Posted August 28, 2008 Author Share Posted August 28, 2008 Har igått en "deal" med VP Tromøy. Kr 7000,- for avmontering/påmontering samt full service av 2stk drev (D-4). Kr 4000,- pr motor full overhaling hver høst inkl alt av deler. Alså tilsammen kr 15000,- pr år, og jeg trenger ikke tenke noe som helst på service selv. Denne prisen syntes jeg er helt ok Quote Link to post
Bitteliten Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 (edited) Full service på motor med drev ligger nok på det beløpet mhemil har forslått. På dine 2x D4 blir det fort 20.000 Rundt 20.000 betalte jeg for D4'ene mine til sammen. Det var hovedservice inkl lagring av drev samt bytte av impellere, reimer og belger. 3000 for førstegangsservice er helt grei pris. Jeg betalte ca 5000 for samme på mine to D6'ere. Da ble det skiftet olje. oljefilter, veivhusfilter samt at motorene ble kjørt varmen, inspisert og dianostisert. Full pakke pris som Swande referer til avhenger veldig mye av kvalitet på jobben som gjøres. På større båter er det ikke uvanlig å betale mye mer enn det Swande skriver. For vår Windy 37 skulle Vollen Båtserivce ha ca 100.000 kroner for full pakke (dvs levere båt om høsten - hente strøken båt om våren). Kan vel innrømme at vi ikke hadde båten der Å gjøre en del av servicen selv er sikkert helt greit. Det man mangler er diagnose sjekken i datasystemet samt eventuelle utbedringer som VP har bedt verkstedene gjøre. Edited August 28, 2008 by Bitteliten (see edit history) Quote Link to post
Øya Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Blue_Dragon: Jeg aner ikke om drevet ble sjekket. Leverte om morgenen og hentet om ettermiddagen. Men jeg har brukt dette verkstedet noen år og har aldri hatt noe å klage på. Så forresten i serviceheftet at jeg hadde fått utvidet garanti i samme prisen. Ikke at det nødvendigvis betyr noe men...! Vinterservicen ordner jeg selv. Det gir meg en mulighet til å bli kjent med Motoren og alt rundt. Jobber med noe helt annet til vanlig og synes det er ok å ordne litt selv. Quote Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Victora III Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Det man mangler er diagnose sjekken i datasystemet samt eventuelle utbedringer som VP har bedt verkstedene gjøre. Diagnosesjekken viser jo ikke annet en eventuelle feilmeldinger en har hatt, og har en hatt 0! er det ikke mye VP kan lese ut av den. Quote Link to post
Recommended Posts