Birchwood 320 Startet 28.August.2008 Del på Facebook Startet 28.August.2008 Har kjøpt oss ny båt da Wellcraften er solgt. Blei 3 fot sjuken her og men ikke bare i lengden , også i bredden. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14081967 Noen som har peiling på positive negative ting ved denne båten?? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Divemaster Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Var et par u-oginale ting ombord der .... men mest overraskende var valget om å male over treverket... en original båt vil se noenlunde slik ut ombord.... Den gang da, lagde Birchwood gode båter ... godt sammensatt og gode skrog osv.... du vil muligens slite med å få 20 knop ut av henne, men til gjengjeld bør hun gi god gange, selv i ganske grov sjø. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
fiskekroken Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Her er både motorer og båt av beste kvalitet. Dette må være utrolig mye båt for pengene. Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Jeg har selv restaurert en slik båt for en tid tilbake med 2x120hk ford båten var en 1975 mod , veldig mye plass, skroget er en fryd i sjøen, motorene klarer du ikke å ta livet av,veldig slitesterke!! jeg hadde en stoooor jobb med min båt som resulterte i å gå dritt lei alt av båt ,men har kommet tilbake og har en mindre båt (nordan 27) birchwooden ble solgt ,han som kjøpe den kjørte på et sjær,båten tok fyr og brant opp! sån sluttet den historien, Mye båt for pengene!! Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Min gjorde 14 knop med halvfull båt ,så 20 knop gjør den nok vis du ikke lessern full , forøvrig er skroget helplanende så det går lett i sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 28.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2008 Takker for svar... Noen som vet max motor instalasjon på en slik.. 2x200??? Tror dei motorene går med 180 hk også Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
princess32 Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Du kan sikkert putte inn to 200 hk motorer uten problem. Det du nok skal være forsiktig med er hvor mye du belaster båten med under en del sjø med denne motor innstallasjonen. Du burde nok tenke på alderen på båten og at den ikke tåler den røffe behandlingen den kunne få før. Når jeg sier dette mener jeg spesielt festene til vinduene, og rammene. Båtene som er lagd på denne tiden har dessverre en tendens til å rakne litt i denne konstruksjonen. Rammen er skrudd fast til overbygget og dette gjør at overbygget beveger seg uavhengig av rammene. Dette fører til "stress". Skruene løsner og du vil få et mye svakere overbygg. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 28.August.2008 Del på Facebook Svart 28.August.2008 Jada, en kan gå opp til 180 hk på maskinene, men husk at girkasse, aksling og propell muligens også må skiftes ut..., og at skroget er, og forblir halvplanende... noe som tilsier at du ikke vil få mye mer fart, men mye høyere diesel forbruk ... samt at du muligens utsetter konstruksjonen for stress som den ikke er beregnet for... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
LALUNA II Svart 31.August.2008 Del på Facebook Svart 31.August.2008 (redigert) Da har Wellcraft kommet seg godt av gårde fra det blide sørland og i dette øyeblikk på vei inn i Karmøysundet på vei til ny hjemmehavn . Han og fruen kom ned til oss på fredagen klokken 1900 med buss så ble det en rask kikk på båten før vi reiste hjem til oss og hadde en koselig kveld sammen . Jeg gikk sammen med han fra Ålefjær til Trysnes i hans båt hvor jeg tok egen båt og fulgte han til Hille ved Mandal Og han reiste videre derfra 1830. Klokken 2100 stoppen han i Listahavnen for kvelden . Han startet opp igjen klokken 0645 i dag og forsatte så til Egersund (0930)hvor han tanket diesel (274 liter fra Flekkerøya ) så båten bruker ikke galt med drivstoff med en snittfart på 11-12 nm. Regner med det kommer en liten reiseskildring fra han når han har kommet seg hjem . Redigert 31.August.2008 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 31.August.2008 Del på Facebook Svart 31.August.2008 Siste oppdatering fra Wellcraft han hadde seilt forbi Bømlo og kunne se Aker Stord foran seg og regnet med å ankomme Sunde ca:1900-1930 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
eysteind Svart 31.August.2008 Del på Facebook Svart 31.August.2008 Flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 31.August.2008 Del på Facebook Svart 31.August.2008 I dette øyeblikk fortøyer han i hjemme havn .... Så da er han kommet vel frem .. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.