Jump to content

Birchwood Classic 33 Noen som vet positivt / negativt om den


Birchwood 320

Recommended Posts

Har kjøpt oss ny båt da Wellcraften er solgt. Blei 3 fot sjuken her og men ikke bare i lengden , også i bredden.

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14081967

 

Noen som har peiling på positive negative ting ved denne båten??

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post

Var et par u-oginale ting ombord der .... men mest overraskende var valget om å male over treverket... en original båt vil se noenlunde slik ut ombord....

 

b1.jpg

 

b2.jpg

 

b3.jpg

 

Den gang da, lagde Birchwood gode båter ... godt sammensatt og gode skrog osv.... du vil muligens slite med å få 20 knop ut av henne, men til gjengjeld bør hun gi god gange, selv i ganske grov sjø.

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post

Jeg har selv restaurert en slik båt for en tid tilbake med 2x120hk ford båten var en 1975 mod , veldig mye plass, skroget er en fryd i sjøen, motorene klarer du ikke å ta livet av,veldig slitesterke!! jeg hadde en stoooor jobb med min båt som resulterte i å gå dritt lei alt av båt ,men har kommet tilbake og har en mindre båt (nordan 27) birchwooden ble solgt ,han som kjøpe den kjørte på et sjær,båten tok fyr og brant opp! sån sluttet den historien,

Mye båt for pengene!! :flag:

Link to post

Du kan sikkert putte inn to 200 hk motorer uten problem.

 

Det du nok skal være forsiktig med er hvor mye du belaster båten med under en del sjø med denne motor innstallasjonen. Du burde nok tenke på alderen på båten og at den ikke tåler den røffe behandlingen den kunne få før. Når jeg sier dette mener jeg spesielt festene til vinduene, og rammene. Båtene som er lagd på denne tiden har dessverre en tendens til å rakne litt i denne konstruksjonen. Rammen er skrudd fast til overbygget og dette gjør at overbygget beveger seg uavhengig av rammene. Dette fører til "stress". Skruene løsner og du vil få et mye svakere overbygg.

Link to post

Jada, en kan gå opp til 180 hk på maskinene, men husk at girkasse, aksling og propell muligens også må skiftes ut..., og at skroget er, og forblir halvplanende... noe som tilsier at du ikke vil få mye mer fart, men mye høyere diesel forbruk ... samt at du muligens utsetter konstruksjonen for stress som den ikke er beregnet for...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post

Da har Wellcraft kommet seg godt av gårde fra det blide sørland og i dette øyeblikk på vei inn i Karmøysundet på vei til ny hjemmehavn .

Han og fruen kom ned til oss på fredagen klokken 1900 med buss så ble det en rask kikk på båten før vi reiste hjem til oss og hadde en koselig kveld sammen .

Jeg gikk sammen med han fra Ålefjær til Trysnes i hans båt hvor jeg tok egen båt og fulgte han til Hille ved Mandal Og han reiste videre derfra 1830.

Klokken 2100 stoppen han i Listahavnen for kvelden .

Han startet opp igjen klokken 0645 i dag og forsatte så til Egersund (0930)hvor han tanket diesel (274 liter fra Flekkerøya ) så båten bruker ikke galt med drivstoff med en snittfart på 11-12 nm.

Regner med det kommer en liten reiseskildring fra han når han har kommet seg hjem .

birtcwood_031.jpg

birtcwood_042.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...