Jump to content

Noen som kjenner leia mellom Skaftö og Flatön, Sverige?

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Har nå ligget på Gullholmen med kuling noen dager, men imorgen skal det løye, så vi stikker nordover. Men regner med en del gammel tung sjø ved Islandsberg, så kanskje vi går opp Ellösefjorden og opp på innsiden av Skaftölandet og videre ut i Gullmarfjorden og så vestover mot Lysekil.

Har flere ganger gått Malö Strømmar, Koljö fjorden, inn ved Dragsmark og videre om Bassholmen, men leia opp mellom Skaftölandet og Flatön og vest av Bassholmen tror jeg ikke vi har gått. Hvordan er rennen i det svært grunne området nord om Stora Skabbholmen, Vägerödrännan? Den ser godt merket ut i kartet, men det er ikke mye vann på siden av rennen.

skaftos.gif ---------- skafton.gif

Lars H.

Vårt webkamera

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hej Lars,

Den leden Du föreslår består delvis av grävd ränna i grund lera (Vägerödsrännan) som är smal och med mycket lite vatten utanför i leran. Tycker inte att denna led är den trevligaste. Jag hade gått lite längre upp i Koljefjorden och sedan svängt BB in i Nordströmmarna. Då kommer Du en trång och trevlig led bl annat norr om Bassholmen med övernattningsmöjlighet och museum. Håll noggrann koll på de röda och gröna prickarna i den s k svanhalsen och sedan kommer Du ut i samma förbindelse upp till Gullmarn som Du hade tänkt.

Förlåt svarade för fort, nu ser jag att Du redan gått Nordströmmarna, men jag tycker i alla fall att där är vackrare.

Redigert av ebonita (see edit history)

Takk for rådene. Og jeg er enig med deg ebonita, gjennom Nordströmmarna og om Bassholmen er en fantastisk flott tur, har gått der mange ganger. Men denne gangen var det mer snakk om korteste vei innaskjærs for å slippe Islandsberg. Men nå ser det ut til at sjøen har "lugnat ner sig", så det blir nok Islandsberg likevel imorgen. Men det er godt å vite at muligheten innaskjærs finnes.

Neste rapport i tråden "Status på Svenskekysten" kommer fra Hunnebostrand, Bovallstrand eller deromkring.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...