Frank Allan Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Må ty til Båtplass ekspertene igjen for gode råd. Har fått tilbud om å kjøpe brukt hydraulisk styring fra 1982, 2 pumper + stempel, har stådd på en 35 fots båt. Skal ha kr. 3000,- Det jeg lurer på er om slike hydrauliske pumper nesten er uslitelige slik selger sier eller? Kan man overhale, og blir da prisen som å kjøpe ny? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
power Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Hva er nypris på den som du trenger til din båt ? Prisen svinger mye i forhold til hvor kraftig ting er + kvalitet Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frank Allan Posted August 28, 2008 Author Share Posted August 28, 2008 Ny pris er k. 9000,- Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
power Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 En slik pumpe blir ikke slitt ut så lenge den ikke står i en yrkesbåt , så hvis du en litt handyman så høres dette ut som ett godt kjøp tror jeg . Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sigurd Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 At de er uslitelige tror jeg nepp, men mine Vetus pumper og anlegg har sitti i båten siden 84. De har aldri fått annet vedlikehold enn sjekk av oljenivå og er akkurat like tette som om de var nye. Det samme med sylinderen. Prøv å få anlegget testa før du kjøper. Hva som er riktig pris vet jeg intet om, men om pumpene ikke lekker noe særlig og sylinderen er potte tett ville ikke jeg vært redd for å kjøpe brukt i hvertfall. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fantino Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Hadde ikke kjøpt et 26 år gammelt sett til 3000 når det finnes slike ting på nett: http://www.discountmarinesupplies.com/Hydr...EERING_KIT.html Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts