Yankee Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Hei, jeg ser at på alle nye motorer har de begynt å bruke fett i alle koblinger for å hindre korrosjon. Er jo en god ide siden det ofte blir dårlig kntakt i årenes løp, og sprøy varer jo bare en stund. Men hva slag fett er det som skal brukes? Quote Link to post
kimosabi Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Dielektrisk. Som ikke leder altså. Quote Link to post
Yankee Posted August 28, 2008 Author Share Posted August 28, 2008 heter det dieselelektrisk????? hvor kjøper man det da? har ikke sett det i vanlige bilutstyrbutikker Quote Link to post
kimosabi Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Di-elektrisk. Ikke dieselelektrisk. Ikke ledende smørefett. Quote Link to post
Arnstein Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Biltemas batteripolfett er et slikt fett. Vet ikke sammensetningen - Batteripolfett . Selges for kr 22,90 per tube à 30g. Quote mvh Arnstein M/B JAVA Link to post
mateco Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Syrefri vaselin må vel kunne gjøre nytten her! Ellers så har 3M en gjennomsiktig to-komponent gel. Greit å fylle utvendige koblingsbokser med da koblingene blir tilnærmet hermetiserte når geleen stivner. Quote Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Medusa Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 På bensinstasjoner og bilutstyrsforretninger har de små tuber med silikonfett. Det kan brukes på både plast og gummi... Quote Link to post
mitten Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 det absolutt beste og rimeligste alternativet er å kjøpe en boks syrefri vaselin vil du bruke mere penger kan du kjøpe en tube STL-2 ikke bedre men ca 10 ganger dyrere Quote Link to post
SveinHa Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Tectyl ML er glimrende til slikt. Tyntflytende når det sprøytes på og trekker inn over alt. I løpet av noen timer stivner det til vokskonsistens. Funker glimrende både i kontakter og direkte på elektronikk Quote Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
Kaffelars Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Vaselin og vokstectyl 'smelter' vel fort og renner i solsteiken eller under lokket til en påhengs eller i motorrommet.. + tectylen drypper garantert på noe varmt og lukter ikke sjøliv akkurat Neida..det meste er bedre enn ingenting, og litt biltema vaselinspray eller marin multispray (ikke wd40, crc 5-56 eller andre parafin/rustløsergreier) hjelper til å holde rust og korrosjon unna. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.