Jump to content

Moss havn har bra nettside

oslofjord

Recommended Posts

Ja, jeg ville nok ikke satset på at vindsyrken her er representativ for styrken etter Mossekanalen retning syd. Men det er vel vinden sydfra som oftest er problemet. Den får vi jo rett i fleisen når vi kommer ut av kanalen. Ikke så mange ganger i løpet av sommeren at nordavinden skaper høy sjø. Disse 2 webkameraene virker ikke for øyeblikket på min maskin ihvertfall.. men de kommer vel tilbake håper jeg !

webkameraene pleier å virke ( men tydeligvis ikke i dag), men skal man velge alternativet MPEG4 som har best kvalitet må man laste ned et gratis hjelpeprogram.

Nede på værsiden kan man velge statistisk graf og ikke minst måleenheter slik at man får m/s som måleenhet for vind. Ellers regner jeg med at Moss vanligvis viser litt mer moderat vind fra sydvest enn tilsvarende måling op værutsatte Strømtangen litt lenger syd (yr.no).

Redigert av salt (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...