oslofjord Startet 29.August.2008 Del på Facebook Startet 29.August.2008 I tilegg til yr.no har Moss havn (link) blitt min favorittside for å sjekke båtværet i Ytre Oslofjord. Sjekk værsiden(link) hvor man kan følge vindustyrke, retning og nedbør fra sekund til sekund. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Suverent for meg som ligger i Moss Marina ! Takker, salt ! Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Jeg har brukt denne over lengre tid nå, og har lagt merke til at målt vindstyrke er unøyaktig for nordlige vinder. Kan være at Moss Havn ligger i le for Jeløya, men ellers en topp tjeneste! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Worry II Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Ja, jeg ville nok ikke satset på at vindsyrken her er representativ for styrken etter Mossekanalen retning syd. Men det er vel vinden sydfra som oftest er problemet. Den får vi jo rett i fleisen når vi kommer ut av kanalen. Ikke så mange ganger i løpet av sommeren at nordavinden skaper høy sjø. Disse 2 webkameraene virker ikke for øyeblikket på min maskin ihvertfall.. men de kommer vel tilbake håper jeg ! Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 29.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2008 (redigert) webkameraene pleier å virke ( men tydeligvis ikke i dag), men skal man velge alternativet MPEG4 som har best kvalitet må man laste ned et gratis hjelpeprogram. Nede på værsiden kan man velge statistisk graf og ikke minst måleenheter slik at man får m/s som måleenhet for vind. Ellers regner jeg med at Moss vanligvis viser litt mer moderat vind fra sydvest enn tilsvarende måling op værutsatte Strømtangen litt lenger syd (yr.no). Redigert 29.August.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.