oslofjord Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Enig! Men hvorfor irritere seg?? Det er jo bare et ord!!! mvh Mateco (en "ekte" sjømann (iht definisjonen), men som ofte snublere i den maritime terminologien....) Ja vi frihetselskende sjømenn blir omringet at belærende og bedrevitende folk bare vi f.eks tar oss den frihet å kalle oss selv for sjømenn.....hvorlangt til havs (WWW World Wide Waves) må vi surfe for å slippe unna språkpolitiet ?? Redigert 1.September.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Er ikke første gangen vi kommenteres her inne, Salt ! Men vi bryr oss vel ikke om det lenger ! Fortsetter med en hyggelig tone og koser oss med det som er igjen av båtsensongen ! Redigert 1.September.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Frihet er: Midt i Atlanteren, midt på natta, stjerneklart, vind forrafor tvers, så selvstyringen virker, 4 kn, sittende forran masta, lysende torpedoer av morild i vannet som farer hit og dit og bruset fra bausjøen. Sånne minner har jeg levd på i over tredve år. Sitér dette innlegget Link to post
Capella Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Jeg irriterer meg ikke Mateco, men sjømann eller sjøfolk er en betegnelse på en yrkesgruppe, det var bare det jeg påpekte. 2nd Trikker`n, slike minner lever en lenge på, men jeg liker best vinden tvers eller litt aktenfor tvers.. Gleder meg til våren (mai) neste år, da blir det seiltur for kunde fra Karibien via Azorene til Norge. Capella.. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Hvis du er en ekte frihetselskende sjømann får du klaustrofobisk følelse hvis båten står i opplag innesperret av andre båter, slik at din sesongstart er avhengig av når båtnaboen tar båtpussen eller om sjefen i marinaen har en god dag. Redigert 1.September.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.