Jump to content

Lavbudsjett dieselvarmer fra bil.

dixie 27

Recommended Posts

• 4 uker senere...

Sånn.

Nå har jeg fått brenneren til å starte, gikk greit.

Koblet slik som Ina II beskrev, bortsett fra at jeg måtte koble ene ledningen fra fuelpumpa rett til minus.

Neste blir å finne egnet defroster/radiator. Må vel ha noe som klarer å ta unna 3000w slik at brenneren ikke starter og stopper.

Noen forslag?

Så var det sirkulasjons pumpe.

Hvor kjøpes dette?

Nødvendig med slik som brukes ved marinisering? Koster over 1000.- alle jeg har sett.

Hvor stor bør den være?

Hva gjør man med eksosen?

Vanlig med lyddemper?

Hvor fåes slangen billig? 24mm innvendig.

Gjør det noe om jeg kobler meg inn på gamle wallas pipa jeg har fra før?

• 3 uker senere...

jeg bruker denne tråden . jeg har kjøpt meg en thermo top s 239 5kw dw50 vannvarmer som har stått i en mercdes ,så jeg trenger litt hjelp med koblingsskjemaet jeg prøvde med hoved strøm på X15 : minus på plugg2 og pluss på 1 , på X14 satte jeg: - på plugg 5 og pluss på plugg 3 ,da startet den på en startsyklus ,den startet viften og hørt at dieselpumpen gikk og turtallet på viften varierte, før den stoppet uten at den startet brenneren , prøvde å koble en lampe på pinne nr. 2men fikk ikke ut noen feilmeldinger, men det var etter feil skjema (thermo top c ). På dette skjemaet til top s så er plugg 4 angitt med en ledning men jeg er ikke sikker om det er bare en motstand eller skal det pluss eller minus på den , er det noen som kan hjelpe meg med en forklaring på korles jeg skal koble den

thermo_top_s_1.jpg

thermo_top_s.jpg

02112008140.jpg

04112008147.jpg

:seeya:

Redigert av pergrip (see edit history)
Hva gjør man med eksosen?

Vanlig med lyddemper?

Hvor fåes slangen billig? 24mm innvendig.

Gjør det noe om jeg kobler meg inn på gamle wallas pipa jeg har fra før?

Jeg har som nevnt tidligere i tråden et Eber prosjekt på gang.

Iflg Eber sin manual må eksosen IKKE kobles inn på annen eksos type kokeapparat.

Har vurdert lyddemper men velger først uten for å se hvor galt det blir. Denne kan selvfølgelig ettermonteres hvis ønskelig.

Slange: Vet ikke billig men jeg kjøpte min hos et firma som driver med bilelektro. Fikk skroggjennomføring, 1 meter slange og en overgang 24/28mm for ca. 750,- kr.

Ellers kan jo eberbasto sin nettside benyttes. Har selv en bestilling inne der.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...