Alfa925 Startet 30.August.2008 Link til dette innlegget Startet 30.August.2008 (redigert) Hei alle sammen Er det noen som har en tabell over dreiemomentkurven og ev. forbruk til VP 41B Har leitet i arkivene men kan ikke finne noe Redigert 30.August.2008 av Alfa925 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.August.2008 Link til dette innlegget Svart 30.August.2008 (redigert) se på volvopenta.no finnes informasjon om alle deres motorer der. http://www.volvo.com/volvopenta/norway/no-...uction_engines/ Redigert 30.August.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alfa925 Svart 31.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 Takk for tipset Bitteliten Har vært og leitet men kan desverre ikke finne noe Har du noen mer direkte linker mvh Alfa 925 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.August.2008 Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 har desverre ikke noe mer linker. Men jeg vet at KAD 300 som er samme blokka - men med annen topp og kompressor og antakelig annen turbo gir ca 550nm på 3200rpm om jeg husker rett. Vil tro at AD 41 kanksje topper 350 nm på omtrent samme dreimoment Forbrukskurvene er litt værre, men du kan nok grovt regne med 5hk/liter/time. Max blir vel da sånn ca 40 liter i timen. Marsjer du på 3000 rpm vil jeg tro at det går rundt 25-30 liter i timen. Men dette er bare gjetting. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 31.August.2008 Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 Forbruk 41A: Sitér dette innlegget Link to post
Alfa925 Svart 31.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 Takk Bitteliten og Zach Zah vet du hva 1PD/LD og "PD/LD betyr Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 31.August.2008 Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 (redigert) Her er hele sulamitten for 41A som vel yter det samme B utgaven. Du skal bruke LD som er Light Duty som er for fritidsbåter... med mindre du har en MD som er Medium Duty Når det gjelder kurven fra Zach, så er det kurve 1 og 2 som gjelder 200 hk maskinen... og du leser ut forbruket ved de gitte turtall for en normal propell på den stiplede linjen 2... Redigert 31.August.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Alfa925 Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Takk skal du ha Sydvesten Det var mye interessant i de tabellene Ser at idellt så burde marsjtutalellet lagt på oppunder 3000o/min visst man tenker forbruk og ytelse Det som litt skremmende er forbruket pr kw/time selv om motoren er fra 90,mener at det burde vært ca 1% lavere Det litt seint å tenke på det nå er bare å nyte sjølivets gleder Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.